CARA CEPAT PULIHKAN SAKIT SELEPAS PEMBEDAHAN

Ramai mereka yang ada masalah untuk cepat pulihkan sakit selepas pembedahan, ada yang ambil masa yang lama dan bertahan dengan ubat tahan sakit. Ada juga yang mengalami kesan yang tidak baik. Kakma ingin kongsikan kisah sahabat FB kakma yang mana beliau kongsikan cara cepat pulihkan sakit selepas pembedahan dan bapak mertuanya kembali boleh berjalan selepas setahun terlantar sakit.

Kakma cukup tersentuh hati baca kisah sahabat FB kakma hari ni..Kisah ayah mertuanya yang dah setahun terlantar sakit kini kembali berjalan dengan berkat usaha pantang mengalah sebelum ajal akhirnya ayah mertua beliau makin sihat…syukur semuanya dgn izin Allah kita hanya berusaha kan.

Vivix produk yang kaya dengan resveratrol dan polifenol

Ni kakma kongsikan kisah dari FB sahabat kakma #RizaAfzanAsri

 
Abah Mertua Berjalan Kembali Selepas Setahun Terlantar Selepas Pembedahan, Resveratrol & Polifenol Bantu Tingkatkan Kualiti Hidup
====================================
.
Saya tak tau la orang lain macam mana, mesti antara percaya atau tak. Tapi bagi kami suami isteri, bila dah berlaku kepada Abah sendiri mesti rasa macam nak sangat berkongsi kisah ni.
.
Kisahnya bermula bila Abah mertua jatuh sakit sampai terlantar tak boleh bangun. Beliau memang ada masalah batu karang di buah pinggang. Sehinggakan ada doktor yang merawat mencadangkan agar Abah mertua saya ni jalani pembedahan buang sebelah buah pinggang tersebut.
.
Tapi kami pertikaikan atas alasan yang kukuh. Abah mertua saya sakit sekitar pinggang sebelah kanan. Masalah batu karang tersebut di buah pinggang kiri. Jadi memang nampak tak logik dan tiada perkaitan kan?
.
Dari situ suami saya dapatkan pandangan dari kawan-kawan, mereka cadangkan kami agar dapatkan cadangan pihak kedua. Di tempat baru, baru doktor di sana simpulkan yang sebenarnya Abah mertua ada masalah PSOAS Abcess – otot PSOAS di bahagian pinggang kanan tu yang membengkak dan bernanah. Ala-ala bisul yang bernanah, dah masak dan tunggu nak pecah je.
.
Boleh baca lanjut bagaimana doktor di tempat baru kenal pasti masalah ni di sini hasil perkongsian cerita dari En Suami Sado:
 
Hah, mujur Allah gerakkan hati untuk dapatkan pendapat kedua dan tak terus melulu buang buah pinggang kiri tu. Fuhhhh! Dah buang mana nak dapat buah pinggang ganti kan?
.
Alhamdulillah Abah selamat jalani pembedahan buang nanah tu hujung tahun 2015. Tapi keadaan Abah mertua sangat lemah masa tu. Dengan kandungan protein yang sangat rendah, Abah nampak sangat uzur. Lebih banyak tidur. Makan dan minum pun tak lalu. Tak makan macam mana nak dapat zat yang bantu proses penyembuhan ye tak?
.
Akhirnya setelah suami berbincang dengan adik-beradik beliau, mereka cadang nak abah minum Vivix untuk mendapatkan khasiat resveratrol dan polifenol tu. Bab harga RM503 sebotol belakang kira. (p/s: jadi ahli dapat harga lebih murah tau). Janji Abah mertua sembuh dan kuat semangat kembali. Biasalah, orang sakit perasaan dan semangat mereka ‘fragile’ sangat.
.
Lepas minum Vivix 3 botol selama 3 bulan, memang nampak perubahan pada Abah. Abah dah nampak lebih bertenaga dari sebelumnya. Tak banyak tidur sebelah siang. Boleh dah gerakkan anggota badan walaupun masih lemah.
.
Tapi yang best, kawan-kawan yang datang ziarah Abah mertua semua puji muka tak nampak macam orang sakit. Nampak cerah dan macam sihat. Tapak tangan Abah pun lembut tau bila saya bersalam dengan beliau.
.
Selain tu, selera makan pun bertambah. Kalau dulu Abah mertua memang makan 6 sudu je setiap kali waktu makan. Memang dia kira tau! Tak mau lebih. Tapi sejak dah makan Vivix 8 botol, Abah mertua dah pandai nak request makanan, makan banyak dari biasa.
.
Ya betullah apa yang saintis Shaklee dah kaji Vivix ni ada resveratrol dan polifenol yang membantu mekanisma membaiki sel hingga ke peringkat DNA. Terbukti ia membaiki sel-sel Abah, contohnya sel lidah untuk lebih sihat dan membuatkan selera makan Abah semakin pulih.
 
 
.
Ini bukan berlaku dengan sebotol Vivix ya. Abah mertua dah amalkan lebih dari 12 botol Vivix semenjak sakit ni dan masih amalkan sampai sekarang.
.
Saya dah lihat dan terbukti sangat 4 mekanisma tindakan Vivix tu memang bukan sekadar tagline lariskan produk je tau. Bukan sekadar jual air liur. Tetapi ia pelaburan kesihatan yang sangat berbaloi, selamat dan lengkap dengan #landmarkstudy.
.
Apa yang pasti semua ini takkan berakhir di sini sahaja. Abah mertua sekarang dalam proses untuk kembali kuat seperti dahulu. Memang yang pernah sakit dan uruskan orang sakit sahaja tau nikmat sihat yang sebenar.
.
Keputusan memberikan Vivix sebagai ikhtiar tingkatkan kualiti hidup Abah mertua memang berbaloi. Jangan ditanya komponen mana yang membolehkan abah kembali sihat.
.
Tapi yang pasti, kombinasi semua ramuan, Muscadine Grapes ,Purple carrot, European Elderberry (Sambucus Niagra) dan Polyganum Cuspidatum (Japanese knotweed) dalam Vivix dah banyak bantu abah untuk kembali dapat kualiti hidup seperti dulu. 
.
Para pembaca sekalian, mohon doakan Abah mertua saya, Cikgu Nordin Hashim kuat semangat dan kembali sihat seperti dulu ye. Ameeenn.
.
Alhamdulillah syukur..kakma tumpang happy..
Bagi anda yang mungkin ada family yang ada masalah yang sama kakma sangat syorkan anda ikhtiar dengan Vivix ini kerana produk ini bukan sekadar hebat dari segi testimoni sahaja tetapi memang ada ujian klinikal dan ada landmakstudy.
 
Shaklee sentul
Vivix
Bagaimana nak dapatkan Vivix Shaklee

Cara pertama
Boleh terus beli di website shaklee klik icon di bawah membeli terus dengan Shaklee. Anda boleh buat bayaran secara debit card atau kad kredit , jangan risau ia adalah web rasmi shaklee yang di jamin selamat. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Anda terus hubungi kakma untuk mendapatkan konsultasi tentang vitamin mana yang paling sesuai untuk anda dan anda akan mendapat tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian melalui kakma. Sekiranya anda berada di sekitar sentul , taman dato senu, kg padang balang, bomgak , gombak setia, batu caves , setapak, sri rampai , wangsa maju atau sekitar Kuala Lumpur anda boleh dapatkan vitamin secara COD atau yang berjauhan kakma mengunakan perkhidmatan poslaju untuk pos kepada anda.

untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp : 019 3624134
Email : Kmshop143@gmail.com
FB : Mai Md saupi


 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

PENGEDAR SHAKLEE AKTIF DI BENTONG PAHANG

Anda mencari pengedar shaklee aktif di Bentong pahang? Nak dapatkan produk shaklee secara COD di bentong Pahang? Kakma kenalkan pengedar shaklee aktif di Bentong Pahang iaitu Puan Nadia. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dengan PN. Nadia.
Shaklee bentong

Macam mana nak dapatkan produk shaklee secara COD di Bentong?

Cuma hubungi  Nadia, and boleh berjumpa di bandar Bentong atau  Nadia hantar terus ke rumah anda atau anda sendiri boleh datang ke rumah Nadia, senang kan? 
Tak perlu pos bagai yang mengambil masa berhari-hari. Hari ni order, hari ini juga terus boleh dapat, ready stok =) InsyaAllah
 
Nadia pasti ramai pengguna shaklee di kawasan Bentong, jadi anda hanya perlu mencari Nadia kerana Nadia adalah pengedar sah SHAKLEE di kawasan Bentong, Pahang dan kawasan sekitarnya.
 
Lain2 kawasan pon boleh juga dapatkan shaklee dari Nadia sebab Nadia akan menggunakan khidmat Pos Laju atau pihak Shaklee sendiri yang akan poskan menggunakan GDEX atau CityLink.
 
Bagi mereka yang membuat pembelian dengan Nadia, insyaAllah akan di guide sehabis baik hingga berjaya untuk menyelesaikan masalah. Untuk setiap pembelian produk, jadual pengambilan, tips, resepi akan diberikan secara percuma dan exclusive.
COD : Bilut, Mempaga, Lebu, Desa Damai, Kuala Repas, Sekitar Bandar Bentong, Ketari, Benus dan Gemeti
 
Untuk dapatkan produk atau info mengenai shaklee boleh hubungi Nadia.
Pengedar Shaklee Bentong
 
Id : 961849
 
Whatapps/SMS/Call : 013 3934946
 
Facebook : NaDia ShazwAni
 
Page : Info Kesihatan Sekeluarga
 
Blog : DuniaUmmiNadia ~ Inilah kehidupanku
IG : cikgu.nadiashazwani

KETUMBUHAN DI PAYUDARA HILANG SELEPAS 3 MINGGU

Wanita sangat berisiko ada ketumbuhan di payudara, ini kerana  banyak terdedah dengan gaya hidup dan faktor pemakanan. Cara nak buang ketumbuhan di payudara ni hanya satu cara iaitu melalui pembedahan. Bagi wanita ini sangat merisaukan dan menakutkan. Kakma nk kongsikan kisah puan Zamzakidah yang berkongsi pengalaman beliau yang mana Doktor sahkan ketumbuhan di payudara hilang selepas 3 minggu amalkan suplemen shaklee.

DOKTOR SAHKAN KETUMBUHAN DI PAYUDARA HILANG SELEPAS 3 MINGGU AMALKAN SUPLEMEN SHAKLEE

Assalamualaikum, Saya Zamzakidah Binti Abdul Hamid ingin berkongsi 1 pengalaman yang tak pernah terjangka oleh fikiran saya pada suatu ketika dulu dan sebagai seorang wanita, sesiapa pun tidak inginkan apa yang pernah saya alami.
 
Pada Julai 2014, ya pada tahun 2014, sudah hampir 3 tahun perkara ini berlalu. Tapi tak pernah saya lupakan dalan lipatan sejarah kehidupan saya apabila saya telah menerima ujian hebat dengan mengalami simptom-simptom pengidap BARAH PAYUDARA. Allahuakhbar ,betapa dunia saya terasa gelap seketika waktu itu.
 
Bermula dengan lelehan cecair yang berwarna  merah kehitaman yang keluar dari ‘nipple’ payudara sebelah kanan adalah permulaan saya menyedari masalah yang saya hadapi. Bukan cecair biasa, tapi berdasarkan dari warna dan bau cecair tersebut confirm DARAH.Pada yang tak boleh bayangkan macam mana rupanya,saya lampirkan sekali untuk anda.Tanpa rasa sakit atau ada bonjolan disekitar payudara, tetiba boleh jadi macam ni. Boleh bayangkan tak perasaan saya masa tu. Memang sangat panik.
 
Keesokkan hari, saya terus mendapatkan pemeriksaan di  hospital yang berhampiran untuk mengenalpasti masalah yang saya hadapi walaupun ada perasaan takut jugak sebenarnya. Hasil daripada pemeriksan dan imbasan ULTRASOUND & MAMMOGRAFI yang dijalankan oleh doktor pakar, terdapat 2 ketul ketumbuhan dikesan berada di ‘LOWER & UPPER OUTER  QUADRANT’ di sebelah kanan payudara saya. Doktor terus menetapkan 1 lagi tarikh untuk saya menjalankan ujian BIOPSI  untuk mengambil sampel sebahagian tisu untuk  mengenalpasti jenis ketulan tersebut. Dan hasil ujian  itu, ketulan ketumbuhan pada payudara saya adalah SEL BUKAN DARI KUMPULAN KANSER. Alhamdulillah, tetapi doktor tetap mencadangkan kepada saya untuk menjalankan pembedahan untuk membuang 2 ketul ketumbuhan itu supaya ianya tidak menjadi potensi untuk terjadinya kanser payudara.
 
Atas pandangan dan nasihat sahabat merangkap upline saya, VIVIX adalah satu-satunya alternatif dan usaha saya untuk mengurangkan risiko menghadapi sebarang kemungkinan sebelum hari pembedahan. Dan setelah hampir 3 minggu konsisten mengamalkan Vivix, hari yang mendebarkan telah tiba. 21 Ogos 2014,sebelum ke dewan bedah saya di bawa sekali lagi untuk membuat pemeriksaan imbasan Ultrasound.
 
Allahuakhbar !!! Ketumbuhan yang 2 ketul  tu dah tinggal 1..puas doktor mencari mana hilangnya yang seketul lagi.Confirm tak ada!!! Dan yang tinggal 1 sahaja itu pun saiz nya dah kecil dari saiz asal haritu. (tak tau nak react macam mana..tapi nangis jugak la, sebab Allah permudahkan semuanya untuk saya). Jadi, pembedahan tetap di jalankan juga untuk membuang 1 sahaja ketumbuhan yang masih tinggal. Nasib baik la kan, kalau tak mesti kena tebuk 2 tempat. Alhamdulillah, saya selamat menjalani pembedahan yang tak sampai 1 jam pun operasinya .
 
Inilah Shaklee Story saya untuk tatapan semua. Untuk yang masih ragu-ragu dengan Vivix Si Tonik Ajaib, ini adalah kisah benar saya bersama Vivix. Bagaimana Vivik membantu saya menghadapi saat-saat kemurungan saya untuk seketika. Dan Vivix juga lah yang membuat saya kembali tersenyum gembira. Untuk membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh, Vivix adalah pilihan yang terbaik.
 
Terima Kasih Vivix Terima Kasih Shaklee. 
Jika anda di tempat Puan tersebut mesti gembira dan bersyukur sangatkan, apa taknya beliau hanya perlu menjalankanpembedahan kecil .. yang mana ketumbuhan di payudara hanya tinggal 1. Mungkin kalau beliau amalkan dalam masa yang lebih lama in sya ALLAH boleh hilang semuanya. Jika anda ada tanda seperti beliau jangan tunggu lagi buat pemeriksaan cepat dan boleh lah ikhtiar dengan vivix shaklee seperti beliau.
Bagaimana nak dapatkan Vivix Shaklee

Cara pertama
Boleh terus beli di website shaklee klik icon di bawah membeli terus dengan Shaklee. Anda boleh buat bayaran secara debit card atau kad kredit , jangan risau ia adalah web rasmi shaklee yang di jamin selamat. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Anda terus hubungi kakma untuk mendapatkan konsultasi tentang vitamin mana yang paling sesuai untuk anda dan anda akan mendapat tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian melalui kakma. Sekiranya anda berada di sekitar sentul , taman dato senu, kg padang balang, bomgak , gombak setia, batu caves , setapak, sri rampai , wangsa maju atau sekitar Kuala Lumpur anda boleh dapatkan vitamin secara COD atau yang berjauhan kakma mengunakan perkhidmatan poslaju untuk pos kepada anda.

untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp : 019 3624134
Email : Kmshop143@gmail.com
FB : Mai Md saupi

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

CARA PILIH PIL KALSIUM YANG SELAMAT

Cara pilih pil kalsium yang selamat

Perlu ke kita ambil tahu cara pilih kalsium yang selamat?  Yer sangat perlu ini kerana ramai antara kita tidak tahu nak pilih kalsium yang selamat. Sehinggakan ada yang samakan semua pil kalsium adalah sama sehingga takut nak ambil suplimen kalsium kerana boleh memudaratkan buah pinggang.

Memang betul ada suplimen kalsium yang tak asli yang tidak di uji kandungan bahannya. Pil kalsium yang tidak asli iaitu sintetik ini memang akan memudaratkan buah pinggang. Bukan saja pil kalsium tetapi apa saja  suplimen yang tak asli dan tak di uji akan beri kesan kepada kesihatan jika di ambil dalam jangka masa panjang. Oleh itu sangat penting kita ambil tahu cara pilih pil kalsium yang selamat.

Hati hati jika pil kalsium yang anda ambil tidak larut walau di rendam di dalam cuka!

Badan kita memerlukan 1200 mg sehari kalsium magnesium baga memastikan perjalanan darah yg normal, pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi yg sihat. Mustahil kita dapat bekalkan jumlah itu dalam diet seharian kita , oleh itu sangat penting kita mengambil suplimen kalsium sebagai pelengkap.

Oleh itu tidak hairan kenapa statistik 1 daripada 3 orang wanita dan 1 daripada 12 lelaki menderita penyakit reput tulang atau patah tulang pinggul dan menderita kesakitan sepanjang hayat. Kenapa wanita lagi berisiko mendapat osteoporis?  Ini terjadi kerana wanita akan kehilangan kalsium setiap kali haid , hamil dan menyusu. 

Cuba perhatikan juga kenapa nenek lebih cepat bonggok dari atuk. Ini kerana nenek banyak dermakan kalsium kepada anak (semasa hamil dan menyusu). Setiap anak mengambil lebih dari 1 kg kasium , bayangkn mak kita yang beranak 10 org. kesiankan?  Jadi sangat penting kita bekalkan kalsium secukupnya sejak muda jangan tunggu dah tua.

Bagi suami yg sayangkn isteri jadikan suplimen kalsium sebagai hadiah  demi tulang yang kuat bantu para isetri agar tidak sakit sendi dan lenguh sana sini maklum lah isteri banyak melalukan kerja rumah. Sesungguhnye galian kalsium magnesium ni lebih bernilai dari emas!! Tidak lupa hadiahkan juga buat ibu dan ayah.

 Bagaimana nak pilih pil Kalsium yang terbaik

Cari kalsium supplement yang ada kajian sains dan ada ujikaji klinikal. Pil kalsim yang terbaik perlu ada formula campuran kalsium + magnesium + phosporus+ vit D dalam kadar seimbang agar penyerapan berlaku dgn mudah dan optimun. Kalsium terbaik juga perlu cepat larut dan di serap dalam pembuluh darah dengan selamat. Pilih yang semulajadi diperbuat dari sumber semujadi bukannya dari batu kapur.

Semua ciri-ciri di atas ada pada pil Kalsium Shaklee iaitu Ostematrik
“Ostematrix membekalkan gabungan nutrien yang unik termasuk kalsium , Vitamin D & K. Magnesium, boron , kopper dan zink yang penting untuk membina dan mengekalkan tulang yg kuat kerana anda memerlukan lebih dari kalsium untuk membina tulang yang kuat. Terbukti secara klinikal meningkatkan penyerapan kalsium”
 
Osteomatrix membekalkan:
• 1,000 mg (100% DV) unsur calcium dariada bahan semulajadi dan mudah diserap
• 400 mg (100% DV) magnesium untuk meningkatkan penyerapan kalsium ke dalam tulang dan menguatkannya
• 400 IU (100% DV) of vitamin D untuk menggalakkan penyerapan kalsium
Ini terbukti pil kalsium shaklee adalah pil kalsium terbaik yang diperbuat dari sumber semulajadi. Kakma sendiri dah amalkan pil kalsium Ostematrik ini dah 5 tahun alhamdulillah banyak sangat perubahan terumanya kakma sudah sembuh dari Gastrik.
Bagaimana nak dapatkan pil Kalsium Ostematrik

Cara pertama
Boleh terus beli di website shaklee klik icon di bawah membeli terus dengan Shaklee. Anda boleh buat bayaran secara debit card atau kad kredit , jangan risau ia adalah web rasmi shaklee yang di jamin selamat. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Anda terus hubungi kakma untuk mendapatkan konsultasi tentang vitamin mana yang paling sesuai untuk anda dan anda akan mendapat tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian melalui kakma. Sekiranya anda berada di sekitar sentul , taman dato senu, kg padang balang, bomgak , gombak setia, batu caves , setapak, sri rampai , wangsa maju atau sekitar Kuala Lumpur anda boleh dapatkan vitamin secara COD atau yang berjauhan kakma mengunakan perkhidmatan poslaju untuk pos kepada anda.

untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp : 019 3624134
Email : Kmshop143@gmail.com
FB : Mai Md saupi

PENGEDAR SHAKLEE AKTIF AREA DAMANSARA DAN SRI DAMANSARA

Anda mencari pengedar shaklee aktif area Damansara dan sri Damansara? Anda bolehlah dapatkan produk shaklee dengan Amanie, ini kerana Amanie adalah pengedar shaklee aktif area Damansara dan sri Damansara.  Untuk COD Amanie terhad di kawasan Bandar Sri Damansara, Kepong dan Sg. Buloh sahaja. Untuk self pick-up pula boleh diambil sama ada dirumah Amanie sendiri atau di studio printing husband di area Bandar Sri Damansara.
Lain2 kawasan pon boleh juga dapatkan shaklee dari Amanie sebab kami menggunakan khidmat Pos Laju atau pihak shaklee sendiri yang akan poskan menggunakan GDEX atau CityLink.
Bagi mereka yang membuat pembelian dengan amanie, insyaAllah amanie akan guide sehabis baik hingga berjaya untuk menyelesaikan masalah customers. Untuk setiap pembelian ESP pula amanie akan sertakan sekali resepi2 yang boleh dibuat dengan ESP untuk memberikan rasa dan selera yang berbeza untuk menikmatinya. Jadi dalam banyak2 resepi tu insyaAllah akan ada yang rasa sedaaappp sangat ikut selera masing2. Untung kan. Hanya dengan pembelian produk, jadual pengambilan, tips, resepi akan diberikan secara percuma dan exclusive.
Untuk dapatkan produk atau info mengenai shaklee boleh hubungi Amanie
Pengedar shaklee Damansara
ID 1003214
FB Noor Amanie
Ig amaniehassan
Blog akudanvita.blogspot.com
HP 0122570456

PENGEDAR SHAKLEE AKTIF DI BINTULU SERAWAK

Anda mencari pengedar shaklee aktif di bintulu serawak?
Kakma kenalkan Tum yang merupakan pengedar Shaklee aktif di kawasan Bintulu Sarawak. Tum menjalankan khidmat COD ke sekitar bandar Bintulu dan kawasan sekitarnya. Pengeposan juga dilakukan melalui perkhidmatan bas dan Pos Malaysia.
Jika anda tercari-cari Pengedar Shaklee aktif di kawasan Bintulu, anda bolehlah berhubung dengan Tum melalui whatsApp atau sms ke no 013-8342092. InsyaAllah stok vitamin dan produk Shaklee lain sentiasa tersedia untuk anda.
Shaklee adalah produk suplimen yang telah lama berada di pasaran dunia dan Malaysia. Vitalea Shaklee merupakan produk multivitamin pertama di dunia yang berusia lebih 100 tahun. Shaklee adalah produk yang disahkan HALAL, SELAMAT, BERKESAN DAN MESRA ALAM.
Jika anda ingin membeli atau ingin menyertai kami menjalankan bisnees Shaklee, segeralah berhubung dengan Tum, Pengedar Shaklee Aktif di kawasan Bintulu Sarawak dan juga seluruh Malaysia.

5 TANDA ANDA MEMPUNYAI BACAAN KOLESTROL JAHAT TINGGI DALAM BADAN

 Ada 5 tanda anda mempunyai bacaan kolestrol jahat tinggi dalam badan. 5 tanda ini memang biasa di alami oleh mereka yang mempunyai bacaan kolestrol jahat dalam badan. Jika anda ada  5 tanda ini jangan pandang remeh tetapi segera lah buat pemeriksaan lanjut.

5 tanda anda mempunyai bacaan kolestrol Jahat :

KUAT BERDEBAR-DEBAR

Kolesterol yang berlebihan akan menyekɑt peredɑrɑn dɑrɑh ini kerana terjɑdi penyempitɑn pembuluh dɑrɑh pɑdɑ bɑhɑgiɑn bɑdɑn yɑng mempunyɑi kolesterol tinggi.

Keadaan ini ɑkɑn memberikɑn isyɑrɑt ke jɑntung untuk bekerjɑ mengepɑm dɑrɑh lebih laju ɑgɑr darah mengɑlir secɑrɑ normɑl. 

Kesɑn sɑmpingɑn yɑng dirɑsɑkɑn oleh pesɑkit ɑdɑlɑh rɑsɑ sɑkit di jɑntung dɑn berdebɑr-debɑr seperti orɑng pɑnik.

SAKIT DADA MENCUCUK SEBELAH KIRI

Jika anda sudah sampai tahap sakit dada mencucuk sebelah kiri ini menunjukkan paras bacaan kolestrol anda sudah terlalu tinggi yang mana lemak telah menyelaputi dinding dan saluran darah di jantung.

 KEBAS TANGAN DAN KAKI

Tangan kebas terjadi kerana saluran darah tidak lancar ini kerana telah di liputi oleh lemak kolestrol.

BINTIK PUTIH BAHAGIAN BAWAH MATA DAN LEHER

Bintik bintik putih iaitu biji lemak timbul di bahagian bawah mata , kawasan muka dan leher kerana kadar trigliserida atau lemak dalam tinggi.

 
KAKI MENJADI SEJUK

Anda perlu lebih berhɑti-hɑti ɑpɑbilɑ rɑsɑ sejuk hanya dirasai pɑdɑ sebelah kɑki sɑjɑ, kemungkinɑn besɑr itu tɑndɑ-tɑndɑ jumlɑh lipid dɑlɑm dɑrɑh berlebihɑn.

Jikɑ ɑndɑ mengɑlɑmi gejɑlɑ yɑng sɑtu ini, seeloknya terus ke hospital untuk pemeriksaan lanjut.

KESAN BURUK KOLESTROL TINGGI

3 KESAN BURUK PALING bɑnyɑk merɑgut nyɑwɑ rɑkyɑt mɑlɑysiɑ kerana “KOLESTROL TlNGGI”:

📌 Serɑngɑn Jɑntung

📌 Kerosɑkɑn Saraf Otɑk

📌 Kerosakan Salur Darah Kecil Pada Mata (Buta)

KESIMPULAN

Kolesterol tinggi menyebɑbkɑn “Atherosclerosis” iɑitu pengumpulɑn @ timbunɑn kolesterol dɑn bɑhɑn buɑngɑn lɑin pɑdɑ dinding sɑlurɑn dɑrɑh. Ini ɑkɑn menyebɑbkɑn terjɑdinyɑ plɑk di dinding sɑlurɑn dɑrɑh hinggɑ menyempitkɑn lɑluɑn dɑrɑh dɑn menyebɑbkɑn pelbɑgɑi komplikɑsi kronik & boleh membɑwɑ mɑut.

Jadi kita hendaklah jaga pemakanan seharian ambil tahu makanan mana yang tinggi kolestrol dan perlu dielakkan. Sentiasa menjalankan aktiviti riadah dan bersenam agar kesihatan kita terjamin.

 Nak tahu macam mana nak turunkan bacaan kolestrol jahat

KESAN KEKURANGAN ZAT BESI BOLEH MEMBAHAYAKAN NYAWA

Tahukah kita , bahaya kesan kekurangan zat besi boleh membahayakan nyawa walaupun kita tiada masalah anemia. Kesan kekurangan zat besi ini boleh menjejaskan aktiviti harian seseorang dan jika berlarutan kesan kekurangan zat besi ini akan membahayakan nyawa.

Kesan Kekurangan Zat Besi

Kesan kekurangan zat besi akan membuatkan seseorang itu akan cepat penat dan kurang upaya untuk bersenam atau buat aktiviti fizikal. Jika beliau seorang pelajar proses pembelajaran akan terganggu kerana sukar untuk menerima dan memahami maklumat yang disampaikan oleh guru.
Selain itu, keupayaan berfikir juga berkurang dan ini akan mempengaruhi kebolehan membuat keputusan yang tepat dalam hidup dan keupayaan menyelesaikan masalah.
 
Kesan lain kepada wanita pula ialah gangguan kitaran haid, yang mana haid akan menjadi lebih panjang atau terlalu pendek. Jika wanita itu hamil kesannya lagi  bahaya kerana boleh menjejaskan bayi dalam kandungan.
 
Jika kekurangan zat besi tak diatasi, orang tu boleh mengalami anemia.
 
Simptom anemia akibat kurang zat besi
 
1. Gangguan tidur (insomnia)
2. Emosi tak stabil
3. Tekanan perasaan
4. Masalah tingkahlaku yang negatif
5. Restless leg syndrome – Rasa tak selesa pada kaki hingga tak mampu nak halang keinginan untuk gerakkan kaki supaya lebih selesa. 
6. Tisu badan tak dapat berfungsi dengan baik – memberi kesan kepada kulit, kuku, rambut.
7. Jangkitan yang kerap dan kerap jatuh sakit
Sumber : FB DR. Fyda Noh
 
Jika anda ada simptom2 di atas jangan di biarkan kerana ia boleh membahayakan diri anda dan jika anda adalah ibu hamil ia juga akan membahayakan kandungan di dalam kandungan anda.
Anda boleh amalkan makanan yang tinggi zat besi seperti gambarajah di bawah.
 
Zat besi
 
Kakma syorkan anda ambil makanan tambahan seperti Vitalea, Vitamin C dan B complek. Kakma sendiri memang amalkan vitamin ini semasa hamil anak ke 3 kerana kakma memang mengalami masalah anemia.
 
 
Vitamin untuk Masalah Anemia
Vitalea with iron Formula – Multivitamin yang kaya dengan iron, mengandungi 30 nutrisi harian lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral penting yg disarankan oleh RDA.
Sustained Release Vitamin C – Fungsi utama pengambilan vitamin c adalah untuk membantu penyerapan zat iron yang terdapat dalam vitalea. Jadi ia digalakkan telan sekaligus dengan vitalea bagi membantu peenyerapan yang lebih optimun.
 
B Complex –  lengkap dengan folic asid yang mana sangat penting dalam penghasilan Hormon & sel- sel Darah merah dan penting untuk pembinaan tulang bagi mengelakkan kecacatan pada janin. 
3 vitamin ini sangat membantu bagi mereka yang kekurangan zat besi dan anemia.
Jika anda ingin dapatkan produk ini boleh hubungi kakma , klik sini utk whatsapp http://kakmashaklee.wasap.my/  
or boleh terus beli di website shaklee klik icon di bawah 

 
SHAKLEE Independent Distributor
Maisarah (ID 887111)
No Tel: 019-3624134
Email: kmshop143@gmail.com
COD area: kg padang balang, sentul , bandar baru sentul ,dato senu , jalan gombak , setapak ,gombak setia.

PENGEDAR SHAKLEE UKAY PERDANA DAN BUKIT ANTARABANGSA

Kakma nak kenalkan Yong , beliau merupakan pengedar shaklee Ukay Perdana, Bukit  Antarababgsa, Sg.Sering dan sekitar Keramat, Wangsa Maju dan Melawati.


Jika anda ingin mendapatkan vitamin shaklee anda boleh dapatkan nya daripada Yong secara COD boleh hubungi beliau dan Yong akan konsult anda secara direct.
 
In sya Allah ready stok sentiasa ada dengan Yong bila anda memerlukan.
.
Bagi yang jauh pula,Yong menggunakan khidmat abg posmen tuk menghantar barang di pintu rumah anda.hehe
 
Segala pertanyaan boleh la hubungi Yong,011.21307497 offer menanti anda.
Gerenti harga puas hati!
 
Yong pengedar shaklee ukay perdana, bukit antarabangsa dan sekitar keramat.
Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp : 
011.21307.7497
Email : yonghafieza86@gmail.com
FB : yong hafieza
Ig: yong hafieza

9 CIRI PRODUK YANG MENGANDUNGI MERKURI MERBAHAYA YANG PERLU ANDA KETAHUI

Bagaimana kita boleh mengenali ciri- ciri produk yang mengandungi Merkuri merbahaya? In sangat penting kita mengetahui ciri- ciri produk yang ada mertkuri agar kita dapat menghindari dari menjadi mangsa produk berbahaya ini. Terlebih dahulu Sebagai seorang pengguna yang bijak anda haruslah membaca & memeriksa label setiap bahan yg terkandung di dalam setiap produk kosmetik anda. Anda perlu memastikan bahawa tiada sebarang bahan yg melibatkan alkohol, merkuri serta bahan kimia lain yg terkandung di dalam kosmetik anda. Sebaiknya, pilihlah produk yg benar-benar berasaskan bahan semulajadi. Walaupun sedikit mahal, namun ia takkan mendatangkan risiko buruk kepada anda di kemudian hari.

Selain dari membaca dan mengkaji bahan-bahan yg disenaraikan, anda juga boleh memeriksa sendiri 9 perkara ini ke atas produk anda gunakan:

 9 ciri Produk yang mengandungi merkuri merbahaya

》Tidak homogen. Bila ia dibiarkan lama sedikit, terdapat lapisan minyak terpisah daripada lapisan yg padat.
》Melekit-lekit. Krim/produk tersebut sukar untuk diratakan pada kulit.
》Biasanya krim/produk berwarna putih kekuningan.
》Kulit anda menjadi putih/cerah segera selepas menggunakannya. Putih/cerah yg lain macam – seakan pucat.
》Tiada langsung jerawat tumbuh walaupun kecil. Ini petanda menunjukkan bahawa lapisan epidermis anda telah rosak. Bakteria/kuman pun tak sudi nak hidup di kawasan yg telah rosak!
》Bau logam yg kuat. Ataupun terlalu wangi akibat penambahan pewangi berlebihan bagi melindungi bau logam.
》Berkilau/’bling-bling’ bila disapukan pada kulit. Sebab ia adalah logam!
》Bila berhenti menggunakan produk tersebut, kulit menjadi gatal, bintik-bintik atau menjadi kusam kehitaman seperti lebam.
》Kulit menjadi sensitif dengan cahaya matahari. Akan menjadi kemerahan & pedih seperti rasa terbakar/melecur.

 Jangan bahayakan diri sendiri

Ingin kakma ingatkan, berhati-hatilah dalam memilih produk kecantikan ambil tahu ciri-ciri produk yang mengandungi Merkuri agar kita dapat mengelak dari mengunakan produk yang ada merkury merbahaya. Jangan terpengaruh dengan ‘janji-janji manis’ yg diberikan oleh para peniaga semata-mata. Kaji betul-betul bahan yg ada di dalam setiap produk yg ingin dibeli. Kecantikan itu penting. Tapi muka kita lebih berharga. Sebab kita hanya ada 1 MUKA SAHAJA sampai bila-bila dan setiap apa yang ada di badan kita adalah amanah yang perlu di jaga dan akan dipersoalkan kelak.

Nak dapatakan produk penjagaan wajah yang di jamin selamat dan semulajadi Klik sini