Isteri Kecewa Bilangan Sperma Hanya 35 Dan Suami Disahkan Tidak Subur

Bilangan Sperma sikit ? Sperma tak matang ?  Ada ke cara nak naikkan bilangan sperma? Pernah tak dengar lelaki tak subur, atau suami yang ada masalah ketidaksuburan? Jarang kan kita dengar suami yang ada masalah ketidaksuburan. Tapi jangan risau ada cara nak naikkan bilangan sperma dan tingkatkan Motility.

Tanggapan Manusia

Selalukan kita dengar bila ada pasangan yang dah lama berkahwin tapi belum di kurniakan zuriat, mesti ada makcik makcik bawang yang mula bercakap, tu belum hamil mesti isteri ada masalah entah entah isteri mandul.

Sebagai seorang wanita kakma faham perasaan tu, mesti sedih sangat selalunya isterilah yang akan dipersalahkan dan ada masalah. Tapi kita lupa ada banyak kes yang berpunca dari suami, tapi ramai suami yang ego tak nak buat pemeriksaan.

Sejujurnya pemeriksaan kesuburan ni memang jarang sangat orang lelaki yang nak buat nak buat , tapi hari ni kakma nak kongsikan kisah orang terdekat dengan kakma yang mana suaminya sanggup berkorban egonya buat pemeriksaan kesuburan.

Pemeriksaan Kesuburan

Mereka buat ujian pada bulan Jun 2018 yang lepas dan hasil ujian tersebut sangat menyedihkan. Jumlah sperma yang ada hanya 35 dan suami disahkan tidak subur ini keranak merujuk pada WHO, 2010 – bilangam sperma normal bagi seorang lelaki adalah > 15 million per ML. Sangat sedih kan bila dapat keputusan begitu ini kerana bila bilangan sperma sikit potensi untuk hamil sangat rendah atau mungkin tiada kerana terlalu rendah.

Hasil ujian pertama

Keputusan untuk Motility juga sangat rendah iaitu hanya 30%.

Apa itu Motility?

Mengukur dan menentukan berapa peratus sperma yg boleh bergerak secara normal. Atau senang cerita nak tahu bagaimana sperma itu berenang, Parameters motility adalah salah satu parameter yg paling penting untuk menentukan samada sperma normal atau bermasalah. Motility sperma yg di anggap normal adalah apabila > 50%. 

Sedih sangat teringat kakma kisah Doktor handsome dan sado yang  berani kongsi kisah dia dengan tajuk “lelaki sado kuah basi” di IG beliau. Beliau berkongsi agar dapat buka mata masyarakat agar jangan sentiasa salahkan isteri bila masih tidak hamil dan para suami jangan takut dan buang lah ego untuk buat pemeriksaan dan pasti ada jalan untuk merawatnya. Kerana Allah itu tidak zalim, sedangkan Maryam boleh  hamil tanpa suami dengan izin Allah apa lagi kita yang ada suami isteri yg sah.

Hasil Ujian kedua

Selepas  3 bulan si suami buat lagi ujian kesuburan dan keputusannya sangat menakjubkan.

Nampak tak kenaikkan bilangan  sperma tu? dari hanya 35 naik ke 97000. Subhanallah.

Keputusan Motility juga meningkat dari 30% kepada 85%

Hati isteri mana tak gembira kan, suami pun mampu tersenyum bangga.

Apa mereka buat dan amalkan sehingga bilangan sperma dan motility boleh naik mendadak dalam masa 3 bulan?

Jom kakma kongsikan

Amalkan Suplemen

 

Mereka mengamalkan suplemen shaklee.

COQ Trol

Coq trol memang terbukti secara klinikal mampu meningkatkan pergerakkan dan kualiti sperma.

Gambarajah di bawah menunjuk hasil ujian yang telah dilakukan ke atas sekumpulan lelaki yang ada masalah kesuburan. dimana mereka di beri makan Coq trol dan lihatlah hasilnya dalam masa 6.5 bulan bilangan sperma meningkat kepada 81% dan motility  naik naik kepada 31%.

Zinc

Kajian menunjukkan kandungan zinc dalam testi. Jadi zinc sangat penting bagi meningkatkan fungsi, kualiti dan kuantiti sel sperma.

Pengambilan Zinc yang cukup dapat meningkatkan hormon testoteron dan menghasilan sperma yang kuat.

info lanjut zinc Di sini

Omega Guard

Kajian menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 dapat meningkatkan kesihatan kardiovaskular di samping memelihara tekanan darah dan memelihara kesihatan otak dan sendi.

Vitalea

Multivitamin yang membantu melengkapkan nutrisi badan bagi memastikan kesihatan secara keseluruhan.

Vitamin C

vitamin antioksida yang sangat penting bagi memastikan sperma tidak rosak akibat radikal bebas, lagi2 kalau lelaki itu merokok. Ia juga membantu meningkatkan imun badan bagi melawan penyakit.

B Complek

Vitamin yang membantu menukarkan makanan kepada tenaga, vitamin anti stress yang dan lengkap dengan semua vitamin B dan folid asid yang sangat penting untuk kesihatan badan.

Alhamdulillah berkat beliau konsisten semua suplemen ini keputusan pemeriksaan kesuburan beliau sangat positif yang mana bilangan sperma dan motility meningkat.

Jika anda ada ada masa seperti beliau boleh lah ikhtiar dengan amalkan suplemen di atas.

BAGAIMANA NAK DAPATKAN SUPLEMEN DI ATAS?

Cara 1

Beli secara online di laman eSell      ( klik sini. Set KESUBURAN LELAKI Shaklee akan dihantar terus oleh pihak Shaklee (M) selepas pembayaran diterima.

Cara 2

Hubungi saya di talian 0193624134 ( http://www.wasap.my/60193624134 ) untuk saya bantu anda buat pembelian, pendaftaran ahli untuk lebih penjimatan, dan pertanyaan lanjut. Jujurnya, saya lebih recommend cara no. 2 kerana lebih jimat bila daftar sebagai ahli Shaklee.

CARA 3

Jika anda berada berhampiran dengan stokis shaklee anda boleh gunakan id saya 887111 untuk membuat belian dan jika anda berada  di sekitar gombak dan sentul dan Kuala Lumpur anda boleh dapatkan produk ini secara COD ini kerana Kakma adalah Pengedar Sah Shaklee area Gombak , Batu Caves , kg padang Balang, Sentul serta kawasan sekitar Kuala Lumpur. untuk Pertanyaan, Tempahan dan Temujanji

Call/ Whatsapp : 019 3624134 / http://www.wasap.my/60193624134                                             

Email: kmshop143@gmail.com

FB: Mai Md saupi 

Jadual makan “SET KESUBURAN LELAKI” akan diberikan eksklusif buat customer Vitamin Cinta

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*