Sakit Gout Semakin Pulih Tiada Lagi Sakit Kaki Dan Suntikan Tahan Sakit

Bagi anda yang pernah di serang Sakit Gout mesti tahu betapa sakitnya bila gout datang menyerang, yang sedihnya sakit Gout ni datang menyerang dengan tiba tiba dan jika tak di rawat ia akan datang menyerang berulang ulang.

Jadi hari ini kakma nak kongsikan perkongsian dari Pesakit Gout yang menderita Gout, tetapi sakit gout semakin pulih tiada lagi sakit kaki dan suntikan tahan sakit selepas amalkan suplemen shaklee. Semoga perkongsian ini dapat membantu anda yang tengah mencari cara untuk merawat Gout.

Info lanjut mengenai Gout —-> Di sini

Jom baca perkongsian yang diceritakan oleh isteri pesakit Gout.

Sakit Gout Semakin Pulih selepas Amalkan Suplemen Shaklee.

 

Saya Asfa Norain Masri. Saya doakan semoga anda sihat selalu. Saya ingin berkongsi dengan anda semua shaklee effect suami saya selepas amalkan pengambilan vitamin shaklee.

Suami selalu mengadu sakit di bahagian ibu jari kaki dan buku lali sehingga terpaksa mengambil ubat tahan sakit setiap kali sakit. Itulah ubat yang mudah didapati. Paling menyedihkan sakitnya semakin teruk semakin bengkak seolah-olah dicucuk seluruh bahagian kaki. Bayangkan kalau kita yang terpelecok kaki atau sakit tumit setiap kali jalan. 

 

Aduh pasti bisa sekali. Sakitnya tiada tertanggung. Itulah yang suami saya rasakan. Setiap kali itulah apabila pergi ke klinik mesti suami request kepada doktor untuk mengambil suntikan. Doktor menyarankan untuk membalut kaki dan menyapukan krim bagi mengurangkan masalah keradangan bengkak yang dialami.

 

Hari berganti hari sakit suami saya semakin kerap menyerang kembali dan suntikan tahan sakit itulah pilihan terbaik dan menjadi rutin apabila suami saya sakit. Kesian memgenangkan suami selalu menahan sakit ketika bekerja. Pekerjaan suami saya memerlukan untuk memakai safety boot dan sentiasa berjalan. Pada mulanya kami menyangka suami mengalami masalah tulang retak. Suami pun membuat xray kaki di hospital. Doktor memberitahu tiada tanda keretakan dikedua kaki suami. Lega rasanya.

 

Memandangkan suami  jenis yang aktif bersukan saya sarankan suami pergi berurut dengan pelbagai keistimewaan si tukang urut urat dan urut betulkan ibu jari kaki yang bengkak. Sakitnya masa diurut hanya suami saya yang lebih mengerti. Jeritan suami masa diurut memilukan hati saya. 

 

Boleh dikatakan hampir setiap bulan sakit itu berulang semula acapkali suami saya tersilap makan dan minum. Suami sering mengadu kaki terasa sangat berbisa sekali apabila cuba berjalan. Sebak saya melihat suami berjalan terhencut-hencut. Ada ketika sehingga terpaksa papah dinding. Ada masanya suami saya tidak tahan menahan sakit apabila menyerang secara tiba-tiba tanpa mengira masa. Suami cakap makan ubat apa pun dah tak ada kesan.

Gout Menyerang di Usia 30

 

Beliau sering menyangkal apabila saya mengatakan mungkinkah penyakit gout. Takkan di usia 30 an sudah mempunyai masalah gout. Akhirnya kami sepakat untuk membuat pemeriksaan darah. Saat menanti keputusan ujian darah suami rasa berdebar. Jeng jeng.. Doktor menjelaskan keputusan darah suami saya dan ia jelas menunjukkan paras asid urik yang agak tinggi di dalam darah lantas mengesahkan penyakit gout. 

Selepas mengetahui penyakit yang menghantui suami saya selama beberapa tahun ini kami cuba berikhtiar dengan pelbagai jenis ubat dan jus yang boleh membantu mengurangkan sakit. Namun tiada hasil. Malah suami juga mengamalkan pelbagai petua bagi mengurangkan sakit. Tetap tidak berkesan. Sedih sakit itu tidak pernah berkurangan.

Ikhtiar Dengan Shaklee

 

Alhamdulillah, akhirnya dengan izin dari Allah yang Maha Penyembuh kesihatan suami saya semakin berkurangan dari hari ke hari setelah konsisten mengambil supplement shaklee. Suami saya mengambil Vivix Alfalfa Omega Herbalax dan Lecithin secara konsisten setiap hari. Saya sering mengingatkan suami untuk kurangkan pengambilan minuman bergula dan banyakkan pengambilan air kosong.

Pengambilan vitamin ini membantu mengurangkan masalah keradangan bisa bengkak gout yang dialami suami saya.

Membantu menyingkirkan toksin dalam badan dan menurunkan bacaan asid urik. Membantu mengurangkan masalah keradangan bengkak disebabkan masalah gout. Membantu melawaskan pembuangan usus dan kencing. Membantu mengurangkan risiko batu karang dan memperbaiki kesihatan buah pinggang.

 

Sekarang suami saya tiada lagi sakit setiap bulan seperti dahulu. Kini tiada lagi suntikan tahan sakit. Saya rasa bersyukur sangat.

Paling penting pengambilan makanan yang tinggi purin harus dikurangkan bagi menjaga kesihatan…. —-> baca sini 

Sehingga sekarang suami masih lagi amalkan pengambilan vitamin Set Detox bagi menyingkirkan toksin berlebihan di dalam badan sekaligus meningkatkan kesihatan fungsi sendi. Terima kasih shaklee. Alhamdulillah.

***********************************************************************************************

Alhamdulillah akhirnya suami beliau  semakin pulih dari sakit gout selepas amalkan suplemen Shaklee. Jika anda juga sakit gout seperti suami beliau anda wajib cuba suplemen tersebut.

Testimoni sembuh Sakit Gout —-> Baca Sini

BAGAIMANA NAK DAPATKAN SUPLEMEN DI ATAS?

Cara 1

Beli secara online di laman eSell  —>  ( klik sini ) . Set GOUT Shaklee akan dihantar terus oleh pihak Shaklee (M) selepas pembayaran diterima.

Cara 2

Hubungi saya di talian 0193624134 ( http://www.wasap.my/60193624134 ) untuk saya bantu anda buat pembelian, pendaftaran ahli untuk lebih penjimatan, dan pertanyaan lanjut. Jujurnya, saya lebih recommend cara no. 2 kerana lebih jimat bila daftar sebagai ahli Shaklee.

CARA 3

Jika anda berada berhampiran dengan stokis shaklee anda boleh gunakan id saya 887111 untuk membuat belian dan jika anda berada  di sekitar gombak dan sentul dan Kuala Lumpur anda boleh dapatkan produk ini secara COD ini kerana Kakma adalah Pengedar Sah Shaklee area Gombak , Batu Caves , kg padang Balang, Sentul serta kawasan sekitar Kuala Lumpur. untuk Pertanyaan, Tempahan dan Temujanji.

HUBUNGI SAYA

Jadual makan “SET GOUT ” akan diberikan eksklusif buat customer Vitamin Cinta . 

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

Cara Rawat Sakit Gout Turunkan Asid Urik

Cara rawat sakit Gout adalah  dengan turunkan bacaan asid urik.

 

Apa itu sakit Gout —–> Baca sini

Bagaimana nak turunkan bacaan Asid Urik?  Selagi Bacaan asid Urik tinggi sakit gout akan datang berulang. Jadi cara terbaik untuk rawat sakit Gout adalah turunkan bacaan asid Urik.

Banyak cara tradisional yang boleh diamalkan untuk turunkan bacaan asid Urik dan cara rawat sakit gout.

Dalam masa yang sama pesakit Gout juga perlu jaga pemakanan harian.

Makanan yang perlu dielakkan oleh pesakit Gout —> Klik sini

Suplemen Terbaik  untuk turunkan Asid Urik dan cara rawat Sakit Gout.

 

Alfalfa

Berfungsi untuk meneutral bacaan asid urik dan menurunkan bacaan asid urik serta detok toksin dalam badan

Performance drink

Mengelakkan badan dihidrat semasa proses penghidratan dan membantu badan anda mengeluarkan asid urik melalui air kencing.

Omega Guard

Omega 3 bersifat anti inflamasi / anti radang bagi mengurangkan rasa sakit serta menyurutkan bengkak.

Vivix

  • Bersifat anti oksida bagi melindungi badan dan sel daripada rosak akibat sakit Gout.
  • Membantu menurunkan bacaan asid urik dalam darah.
  • Mengelakkan pengumpulan protein AGE (Advanced Glytacon End Product ). Maksudnya Vivix mengelakkan pengumpulan protein hasil pengikatan gula & protein berlebihan dalam badan yang mengundang penyakit salur darah
  • Meningkatkan penghasilan tenaga supaya pesakit rasa bertenaga ini kerana Orang sakit biasanya lemah disebabkan tekanan fizikal & mental.

Testimoni Sembuh Sakit Gout

Testimoni 1

Bebas sakit Gout lepas amalkan Set Gout Shaklee

Testimoni 2 – Sembuh dari menderita Sakit Gout

Menderita Sakit Gout berpuluh tahun dan hanya bertahan dengan ubat gout dan pain killer tapi akhirnya boleh tinggalkan ubat Gout dan pain Killer lepas amalkan set Gout

 

TESTIMONI 3 – Sembuh Sakit Gout

Sakit Gout dah tak datang selepas amalkan Vivix dan jaga pemakanan.

 

Testimoni 4 – Sembuh Gout

Bisa kaki dan boleh berjalan normal semula lepas amalkan Set Gout Shaklee

Testimoni 5 – Sakit Gout hilang

 

Testimoni 6 

Sakit kaki akibat Gout sembuh dan kesihatan semakin baik selepas konsisten ambil set Gout Shaklee

Baca Lanjut kisah lanjut —-> di sini

Syukur ramai dah dapat atasi malah sembuh sakit Gout selepas amalkan set Gout shaklee.

Jika anda ada sakit Gout atau family anda ada Gout bolehlah ikhtiar dengan suplemen set Gout ini.

BAGAIMANA NAK DAPATKAN SUPLEMEN DI ATAS?

Cara 1

Beli secara online di laman eSell  —>  ( klik sini ) . Set GOUT Shaklee akan dihantar terus oleh pihak Shaklee (M) selepas pembayaran diterima.

Cara 2

Hubungi saya di talian 0193624134 ( http://www.wasap.my/60193624134 ) untuk saya bantu anda buat pembelian, pendaftaran ahli untuk lebih penjimatan, dan pertanyaan lanjut. Jujurnya, saya lebih recommend cara no. 2 kerana lebih jimat bila daftar sebagai ahli Shaklee.

CARA 3

Jika anda berada berhampiran dengan stokis shaklee anda boleh gunakan id saya 887111 untuk membuat belian dan jika anda berada  di sekitar gombak dan sentul dan Kuala Lumpur anda boleh dapatkan produk ini secara COD ini kerana Kakma adalah Pengedar Sah Shaklee area Gombak , Batu Caves , kg padang Balang, Sentul serta kawasan sekitar Kuala Lumpur. untuk Pertanyaan, Tempahan dan Temujanji.

HUBUNGI SAYA

Jadual makan “SET GOUT ” akan diberikan eksklusif buat customer Vitamin Cinta . 

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

 

8 Makanan Perlu Dielak Bagi Pesakit Gout

Pernah kena sakit gout? Jika anda di sahkan sakit Gout anda perlu tahu apa makanan perlu dielak bagi pesakit gout untuk memastikan sakit gout anda terkawal atau tidak berulang. Bagi yang pernah kena gout mesti tahu kan betapa sakit dan seksanya sakit gout. Jadi ambil tahu apa makanan perlu dielak bagi pesakit gout.

 

Kenali sakit Gout, Punca , tanda dan cara rawat Gout —-> di sini

8 makanan perlu dielak bagi pesakit gout

1 . Makanan Laut

Kurangkan pengambilan makanan laut, terutamanya jenis kekerang. Makanan ini kaya dengan purine yang akan diuraikan menjadi asid urik. Elok elakkan terus pengambilan semasa sakit.

2. Jenis Ikan

Ianya seperti ikan herring, tuna dan juga ikan bilis, memang perlu dielakkan.

Namun, makanan seperti udang, udang kara, belut dan ketam masih dalam kategori selamat untuk dimakan. Tapi untuk penghidap gout yang kronik, pengambilan makanan ini juga boleh mengundang gout.

3. Alkohol

Pengambilan minuman keras bagi pesakit gout adalah satu pilihan yang kurang bijak (dalam Islam pun tak boleh ambil minuman ini)

Ia bukan sahaja meningkatkan tahap asid urik badan anda tapi ia juga memberi beban kepada sistem tubuh untuk membersihkannya.

4. Daging Merah

Kandungan purine dalam setiap jenis daging adalah tidak sama. Daging putih dikatakan lebih rendah kandungan purinenya berbanding daging merah.

Namun, sekiranya anda ingin menikmati hidangan daging merah, pilihlah daging lembu berbanding daging ayam belanda dan kambing

5. Sayur Sayuran

Kajian telah menunjukkan bahawa sayur-sayuran tidak meningkatkan tahap asid urik seperti makanan lain yang tinggi purin. Sayur-sayuran patut digalakkan tetapi beberapa jenis mengandungi lebih tinggi purin.

Sayur-sayuran yang lebih tinggi purines termasuk asparagus, cendawan, sayur-sayuran hijau gelap (kerana tahap zat besi lebih tinggi), kekacang, kacang merah, kacang hijau, kubis bunga, tauhu, dan juga tomato kerana keasidan lebih tinggi dan ph lebih rendah.

6. Minuman dan Makanan Manis

Elakkan pengambilan makanan dan air manis yang menggunakan sirap jagung tinggi kandungan fruktosa seperti soda dan jus buah-buahan yang dalam kotak atau tin tu.

Pengambilan minuman dan makanan manis ini bukan sahaja menambahkan berat badan anda, ia juga akan menggalakkan badan untuk menghasilkan lebih banyak asid urik

7. Organ Dalaman

Organ dalaman seperti hati, buah pinggang dan hati wajib dielakkan bagi pesakit gout ni.

8. Roti

Pesakit Gout perlu memberi perhatian kepada roti yang dimakan. Bijirin penuh seperti roti gandum, oat dan kebanyakkan bijirin mempunyai kandungan purin yang lebih tinggi daripada bijirin halus.  Pilih roti putih, pasta, dan beras putih untuk menghadkan pengambilan purin. Jika inginkan bijirin penuh, hadkan pengambilan beberapa kali seminggu kerana bijirin penuh boleh meningkatkan tahap asid urik.

Banyaknya makanan perlu dielak bagi pesakit gout. Ada ke makanan yang  boleh di amalkan untuk merawat sakit Gout? Mesti lah ada, Jom saya kongsikan

SUPLEMEN SAKIT GOUT

Vivix
  • Bersifat anti oksida bagi melindungi badan dan sel daripada rosak akibat asid urik
  • Membantu menurunkan bacaan asid urik dalam darah.
  • Mengelakkan pengumpulan protein AGE (Advanced Glytacon End Product ). Maksudnya Vivix mengelakkan pengumpulan protein hasil pengikatan gula & protein berlebihan dalam badan yang mengundang penyakit salur darah
  • Meningkatkan penghasilan tenaga supaya pesakit rasa bertenaga ini kerana Orang sakit biasanya lemah disebabkan tekanan fizikal & mental.

 

Anda boleh tengok testimoni dari mereka yang sembuh dari sakit Gout —> di sini

BAGAIMANA NAK DAPATKAN VIVIX?

Cara 1

Beli secara online di laman eSell  —>  ( klik sini ) . VIVIX Shaklee akan dihantar terus oleh pihak Shaklee (M) selepas pembayaran diterima.

Cara 2

Hubungi saya di talian 0193624134 ( http://www.wasap.my/60193624134 ) untuk saya bantu anda buat pembelian, pendaftaran ahli untuk lebih penjimatan, dan pertanyaan lanjut. Jujurnya, saya lebih recommend cara no. 2 kerana lebih jimat bila daftar sebagai ahli Shaklee.

CARA 3

Jika anda berada berhampiran dengan stokis shaklee anda boleh gunakan id saya 887111 untuk membuat belian dan jika anda berada  di sekitar gombak dan sentul dan Kuala Lumpur anda boleh dapatkan produk ini secara COD ini kerana Kakma adalah Pengedar Sah Shaklee area Gombak , Batu Caves , kg padang Balang, Sentul serta kawasan sekitar Kuala Lumpur. untuk Pertanyaan, Tempahan dan Temujanji.

HUBUNGI SAYA

Jadual makan “ VIVIX ” akan diberikan eksklusif buat customer Vitamin Cinta . 

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

Punca Sakit Gout dan Cara Merawat Gout Dari Berulang

Gout ? Apa itu sakit Gout?  Apa punca sakit Gout ? Sekarang ni yang kena sakit gout, terutamanya lelaki yang berusia dalam lingkungan umur 30-60 tahun dan gout ini jarang dihidapi oleh wanita yang belum putus haid. Apa punca seseorang boleh kena gout ? Jom kakma nak kongsikan apa tu sakit gout dan cara merawat  gout dari berulang.

 

Apa itu Sakit Gout

Gout adalah sejenis penyakit Arhtritis, yang mana terjadi akibat terdapatnya asid urik yang berlebihan dalan badan .Asid urik adalah bahan kumuhan yang berasal dari sejenis protein yang di panggil purin. Sepatutnya bahan kumuhan ini dibuang melalui air kencing (urin) tetapi bagi pesakit gout asid urik yang berlebihan ini tidak di buang tetapi telah berkumpul di dalam sendi dan membentuk kristal. Keadaan Ini lah yang menyebabkan pesakit gout akan merasa sakit2 sendi.

Punca Gout

Terkenal sebagai penyakit yang diwarisi, gout juga boleh disebabkan pengamalan gaya hidup yang kurang sihat seperti pengambilan minuman beralkohol yang berlebihan.
Suka makan daging merah,  Malahan ada sesetengah ubat-ubatan dan makanan tinggi purin merangsang peningkatan asid urik iaitu makanan laut seperti,  kerang, sardin, herring, ikan bilis, ikan kembung, tiram, udang, ketam dan udang
Makanan lain yang tinggi purin adalah kacang, roti manis dan makanan yang tinggi gula.
Sayur-sayuran yang lebih tinggi purines termasuk asparagus, cendawan, sayur-sayuran hijau gelap (kerana tahap zat besi lebih tinggi), kekacang, kacang merah, kacang hijau, kubis bunga dan tauhu kerana keasidan lebih tinggi dan ph lebih rendah.
MAKANAN PENYEBAB GOUT

Tanda Tanda Gout

Gout biasanya menyerang ibu jari kaki yang mana Ibu jari menjadi merah, panas , bengkak dan tersangat sakit.
Sendi yang di serang terasa sangat bisa hinggakan tersentuh dengan kain pun terasa amat menyeksakan
Gout selalunya menyerang secara tiba tiba dan sakit akan berlarutan sehingga 1- 2 minggu jika tidak mendapat rawatan.
Sakit mungkin akan datang kembali selepas berminggu atau berbulan
Gout mungkin akan menyerang sendi sendi lain seperti buku lali, lutut , jari , siku dan pergelangan tangan.
Jangan biarkan ia tidak dirawat kerana kemungkinan untuk terjadinya kerosakan sendi dan ketidakupayaan untuk bergerak boleh terjadi.

Cara Mengesan Gout

Gout boleh dikesan menerusi pemeriksaan biasa. Biasanya doktor akan mengambil contoh cairan sendi dan cuba mengesan kehadiran kristal asid urik. Selain itu ujian darah juga dibuat untuk memastikan tahap asid urik dalam tubuh.

Bila anda di sahkan diserang sakit gout anda perlu elakkan makan ini —> 8 Jenis Makanan ini

Makanan yang boleh diamalkan untuk menurunkan bacaan asid urik. 

1.Alfalfa mempunyai kandungan mineral  dan nutrien yang tinggi yang berfungsi mengurangkan serum asid urik dalam darah.

2. Daun pasli adalah diuritek yang hebat yang mana membantu dalam meningkatkan jumlah air kencing yang seterusnya menggalakkan  menyingkiran asid urik.

3. Cuka Epal dan Halia- Cuka epal cider berupaya menghancurkan serta melarutkan kristal asid uric dengan menukar ph darah kepada keadaan lebih alkali.- campurkan 1/3 cawan halia yang dikisar ke dalam tab mandi untuk mengalakkan badan berpeluh bagi membuang urik asid dari sistem badan.

4. Cecair / Bendalir menggalakkan penghidratan dan membantu badan anda mengeluarkan asid urik melalui air kencing. Jika anda terdedah kepada batu karang asid urik, minum sekurang-kurangnya 10 gelas cecair setiap hari, sekurang-kurangnya separuh daripadanya dalam bentuk air kosong.-Air kencing berwarna kuning cair atau jernih merupakan tanda positif penghidratan. Cecair lain yang boleh membantu mengurangkan tahap asid urik termasuklah susu atau susu non dairy, sup rendah garam, teh herba, susu soya, susu beras, gelatin dan  jusbuah-buahan & sayur-sayuran yang kaya dengan air seperti tembikai, buah-buahan sitrus, timun, saderi dan buah-buah jenis beri.

5. Buah Buahan  dan sayur-sayuran kaya dengan antioksidan yang membantu badan anda mempertahankan dirinya daripada jangkitan dan penyakit, serat dan air. Menurut kajian Johns Hopkins, Medicine. Buah-buahan dan sayur-sayuran yang kaya dengan antioksidan, seperti buah beri, ceri, tomato, bell pepper, tomato dan squash boleh membantu mengurangkan bacaan asid urik.

Selain makanan di atas anda boleh mencuba vitamin shaklee yang lebih senang dan dijamin SEMULAJADI , SELAMAT dan BERKESAN

Anda boleh tengok Testimoni ——-> di sini

Suplemen GOUT

 

Alfalfa

Berfungsi untuk meneutral bacaan asid urik dan menurunkan bacaan asid urik serta detok toksin dalam badan

Performance drink

Mengelakkan badan dihidrat semasa proses penghidratan dan membantu badan anda mengeluarkan asid urik melalui air kencing.

Omega Guard

Omega 3 bersifat anti inflamasi / anti radang bagi mengurangkan rasa sakit serta menyurutkan bengkak.

Vivix

  • Bersifat anti oksida bagi melindungi badan dan sel daripada rosak akibat sakit Gout.
  • Membantu menurunkan bacaan asid urik dalam darah.
  • Mengelakkan pengumpulan protein AGE (Advanced Glytacon End Product ). Maksudnya Vivix mengelakkan pengumpulan protein hasil pengikatan gula & protein berlebihan dalam badan yang mengundang penyakit salur darah
  • Meningkatkan penghasilan tenaga supaya pesakit rasa bertenaga ini kerana Orang sakit biasanya lemah disebabkan tekanan fizikal & mental. 
Penawar semulajadi gout
TESTIMONI 1

 

TESTIMONI 2
BAGAIMANA NAK DAPATKAN SUPLEMEN DI ATAS?

Cara 1

Beli secara online di laman eSell  —>  ( klik sini ) . Set GOUT Shaklee akan dihantar terus oleh pihak Shaklee (M) selepas pembayaran diterima.

Cara 2

Hubungi saya di talian 0193624134 ( http://www.wasap.my/60193624134 ) untuk saya bantu anda buat pembelian, pendaftaran ahli untuk lebih penjimatan, dan pertanyaan lanjut. Jujurnya, saya lebih recommend cara no. 2 kerana lebih jimat bila daftar sebagai ahli Shaklee.

CARA 3

Jika anda berada berhampiran dengan stokis shaklee anda boleh gunakan id saya 887111 untuk membuat belian dan jika anda berada  di sekitar gombak dan sentul dan Kuala Lumpur anda boleh dapatkan produk ini secara COD ini kerana Kakma adalah Pengedar Sah Shaklee area Gombak , Batu Caves , kg padang Balang, Sentul serta kawasan sekitar Kuala Lumpur. untuk Pertanyaan, Tempahan dan Temujanji.

HUBUNGI SAYA

Jadual makan “SET GOUT ” akan diberikan eksklusif buat customer Vitamin Cinta . 

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

Sijil Halal Shaklee 2018

Betul ke Shaklee Halal? Mana Sijil halal shaklee? Mana logo Halal Shaklee?

Pernah customer Kakma tanya kenapa botol vitamin Shaklee tak ada logo halal JAKIM?  Ok kakma nak kongsikan kenapa tak ada logo halal Jakim pada botol Vitamin Shaklee.

Ini kerana, produk shaklee bukan dibuat dan dikeluarkan di Malaysia. Logo halal Jakim hanya untuk produk yang di hasilkan dan dikeluarga di Malaysia sahaja. Produk Shaklee berasal dari US

Produk shaklee ada sijil halal dari Islamic Service of America (ISA).

Sijil Halal Shaklee 2018 (Terkini update September 2018)

 

Siapa ISA?

Satu badan Islam seperti JAKIM tapi bertempat di US.
ISA ialah satu badan Islam seperti JAKIM di Malaysia yang mengawalselia status halal.  Islamic Services of America (ISA) antara senarai badan Islam luar negara yang sangat tegas dan paling sukar dalam memberikan sijil halal di US. ISA ini diiktiraf sebagai salah satu badan agama Islam di bawah JAKIM tetapi ia bertempat di Amerika Syarikat (USA).

Prosedur untuk mendapatkan sijil halal Shaklee ini sangat ketat

Boleh semak di web JAKIM atau refer gambar di bawah.

GUNAKAN TANPA WAS-WAS

Shaklee ni sangat komited dalam menjaga hak pengguna muslim di Malaysia ni. Setiap tahun tanpa gagal Shaklee memperbaharui sijil HALAL Shaklee supaya pengguna Shaklee tidak ragu-ragu untuk menggunakannya.

Jadi gunalah tanpa was-was.

SIJIL HALAL 2018

Sijil halal Shaklee 2018 ini telah dikeluarkan pada 19 December 2017 oleh Islamic Services of America (ISA).

Ia sah digunakan sepanjang tempoh bermula 1 Januari 2018 sehingga 31 Disember 2018.

Tetapi setiap kali ada produk Baru Shaklee akan pastikan sijil Halal akan di kemaskini.

Jadi gunalah produk Shaklee tanpa was was, Produk Shaklee bukan saja Halal tetapi di luluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Selari dengan piagam shaklee SELAMAT , SEMULAJADI , BERKESAN.

Baca cara Semak produk Shaklee Lulus KKM —> Disini

Jika Anda nak dapatkan produk Shaklee Boleh lah Hubungi Kakma kerana Kakma merupakan Pengedar Shaklee Sah sejak Tahun 2012

Hubungi Kakma —-> Di sini

 

 

Pasangan Berjaya Hamil Selepas Amalkan Set Kesuburan Shaklee

Kehamilan adalah detik yang di nantikan oleh semua pasangan suami isteri. Alhamdulillah ramai dah pasangan yang dah berjaya hamil selepas amalkan set Kesuburan Shaklee.

Masalah kesuburan —> Baca Di sini

Ini adalah Set kesuburan Shaklee 

 

Kakma kongsikan testimoni dari pasangan yang berjaya hamil.

Pasangan Pertama

Berjaya hamil walau isteri di sahkan ada PCOS. Alhamdulillah walau ada PCOS berkat ikhtiar dengan Set kesuburan Shaklee akhirnya beliau berjaya hamil.

 

Pasangan kedua

Walau ada Pcos tapi berjaya hamil.

Pasangan Ketiga

Berjaya Hamil selepas  3 bulan konsisten set Kesuburan Shaklee setelah lama menanti anak ke 2.

Pasangan Keempat

Alhamdulillah berjaya hamil selepas amalkan set kesuburan Shaklee , Mereka sudah berkahwin hampir 1 tahun dan selepas 2 bulan konsisten akhirnya isteri disahkan hamil.

Pasangan Kelima

Berjaya Hamil setelah 6  tahun menanti selepas amalkan set kesuburan shaklee.

 

Pasangan Keenam

Berjaya hamil setelah 7 tahun menanti setelah amalkan set kesuburan shaklee.

Pasangan ketujuh

Berjaya hamil walau disahkan ada Cyst dan pernah gugur 2 kali.

Pasangan kelapan

Disahkan Hamil walau ada Fibroid.

Pasangan Kesembilan

Berjaya hamil walau ada masalah hormon tak stabil dan keputihan yang teruk.

Pasangan kesepuluh

Berjaya hamil selepas amalkan set kesuburan shaklee selama 3 bulan.

Alhamdulillah mereka dah berjaya, Banyak lagi testimoni lain nanti kakma share dalam entry lain. Jika anda ada masalah seperti mereka kakma sangat syorkan anda ikhtiar dengan set kesuburan shaklee.

  1. BAGAIMANA NAK DAPATKANSUPLEMEN DI ATAS?

Cara 1

Beli secara online di laman eSell  —>  ( klik sini ) . Set KESUBURAN LELAKI Shaklee akan dihantar terus oleh pihak Shaklee (M) selepas pembayaran diterima.

Cara 2

Hubungi saya di talian 0193624134 ( http://www.wasap.my/60193624134 ) untuk saya bantu anda buat pembelian, pendaftaran ahli untuk lebih penjimatan, dan pertanyaan lanjut. Jujurnya, saya lebih recommend cara no. 2 kerana lebih jimat bila daftar sebagai ahli Shaklee.

CARA 3

Jika anda berada berhampiran dengan stokis shaklee anda boleh gunakan id saya 887111 untuk membuat belian dan jika anda berada  di sekitar gombak dan sentul dan Kuala Lumpur anda boleh dapatkan produk ini secara COD ini kerana Kakma adalah Pengedar Sah Shaklee area Gombak , Batu Caves , kg padang Balang, Sentul serta kawasan sekitar Kuala Lumpur. untuk Pertanyaan, Tempahan dan Temujanji

Call/ Whatsapp : 019 3624134 / http://www.wasap.my/60193624134

Email: kmshop143@gmail.com

FB: Mai Md saupi

Jadual makan “SET KESUBURAN ” akan diberikan eksklusif buat customer Vitamin Cinta .

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

Apa Itu Kemandulan Dan Punca Terjadinya Kemandulan

Apa itu Kemandulan? Keadaan bagaimana seseorang itu di katakan Mandul? dan Apakah punca Kemandulan?

 

 

Kemandulan atau nama lainnya Infertility merupakan suatu keadaan di mana seorang wanita itu tidak dapat hamil dalam masa 12 bulan selepas perkahwinan. Ataupun keadaan di mana ketidakmampuan menghasilkan anak (pensenyawaan). Kemandulan bukan sahaja boleh berlaku kepada wanita tetapi Lelaki juga berisiko mandul.

Menurut Pakar Perunding Perbidanan dan Sakit Puan Pusat Perubatan Kampung Baru, Dr. Zambri Abdul Rahim , dari kajian yang dijalankan 40 peratus kemandulan disebabkan faktor lelaki, 40 peratus perempuan 10 peratus lagi adalah kedua-duanya sekali.

Apakah Punca Kemandulan

Ada 6 punca terjadinya Kemandulan  yang selalu di temui iaitu :

Peningkatan Usia

Bila seorang wanita meningkat usia, telur (ovum) yang dihasilkan akan berkurangan dan kemungkinan telur yang di hasilkan juga tidak berkualiti. Bila keadaan ini berlaku proses untuk pensenyawaan itu tidak berlaku.

Macam mana nak tingkatkan potensi Hamil —> baca di sini

Masalah Ovulasi

Setiap wanita ada proses ovulasi setiap bulan iaitu penghasilan ovum yang matang yang akan dilepaskan untuk disenyawakan oleh sperma. Jika wanita ada masalah dalam proses Ovulasi ini maka Ovum yang dihasilkan tidak dapat di lepaskan, terutamanya jika berlakunya PCOS (Polycystic ovary syndrome).  Hormon yang tidak seimbang juga adalah faktor utama mengapa ovulasi tidak tetap. Bila proses Ovulasi tidak terjadi di mana Ovum yang matang tidak dilepaskan maka proses pensenyawaan tidak akan terjadi.

 

Sumbatan Tiub Follopio

Sumbatan pada Tiub Follopio terjadi apabila berlakunya jangkitan kuman pada serviks atau rahim dan merebak ke pelvis. Kuman ini akan menyebabkan tiub  Follopio tersumbat. Tiub Follopion merupakan tempat di mana proses pensenyawaan antara ovum dan sperma akan berlaku jadi bila tiub follopio tersumbat maka pensenyawaan tidak akan berlaku di mana sperma tidak dapat sampai ke ovum kerana terhalang oleh sumbatan tersebut.

 

Fibroid

Fibroid adalah pertumbuhan sel yang tidak normal pada rahim (uterus). Kajian menunjukkan 40% wanita mengalami masalah Fibroid. Sperma dan Ovum yang telah melalui proses pensenyawaan akan melalui proses penempelan di dinding uterus , tetapi dengan adanya fibroid proses ini akan terganggu dan jika berlaku pun selalunya akan berlaku keguguran.

fibroid

Endometriosis

Endometrosis iaitu lapisan rahim yang dipanggil tisu endometrium yang tumbuh di luar kawasan hingga pengeluaran benih terganggu.
Tisu endometrium tumbuh hanya di bahagian dalam rahim, tetapi kadang kala ia tumbuh di luar rahim, biasanya dalam organ-organ pembiakan (ovari, tiub fallopian) atau dalam kes yang jarang berlaku, ia tumbuh pada usus kecil, dubur atau pundi kencing.
Endometriosis boleh menyebabkan tiub fallopian tersumbat dan boleh merosakkan ovari.

Kemandulan Lelaki

Kemandulan lelaki berkait rapat dengan masalah Sperma iaitu dari segi bilangan sperma ataupun kualiti sperma (motility). untuk Mengetahui keadaan yang sebenarnya pihak suami perlu melakukan pemeriksaan lanjut. Ujian yang di lakukan dipanggil ujian simen : pemeriksaan ini akan melihat 4 benda:

  1. Jumlah Air Mani , dimana sepatutnya setiap kali injekulasi akan hasilkan 1.5ml – 2.0ml jika berkurangan kemungkinan ada masalah struktur atau hormon.
  2. Bilangan Sperma , di mana normalnya dalam 1ml air mani akan ada 20 juta bilangan sperma , jika berkurangan potensi untuk hamil lagi rendah
  3. Pergerakan Sperma (Motility) , yang mana normalnya 50% sperma mesti bergerak aktif jika kurang dari itu maka peluang untuk sperma mensenyawakan ovum adalah kurang.
  4. Keadaan Sperma  iaitu akan lihat bentuk , saiz dan morfologi sperma, ini kerana banyak kes sperma yang ada adalah abnormal . Sepatutnya sperma yang normal ada 3 bahagian iaitu kepala , badan dan ekor.

Bagaimana nak tingkatkan bilangan sperma dan motility Sperma –> klik sini 

Apakah Rawatan Kemandulan

Sebelum membuat apa apa rawatan pasangan perlu menjalani beberapa ujian dan pemeriksaan bagi mencari puncanya untuk memastikan rawatan yang sesuai. Biasanya rawatan akan memakan masa yang lama dan mahal pula harganya oleh itu pasangan hendaklah bersabar.

Kini terdapat pelbagai kaedah yang boleh membantu pasangan mendapat zuriat. Antaranya ialah

IUI iaitu kaedah pengambilan air mani dan diletakkan ke dalam ovari (rahim) isteri. Kaedah ini memerlukan saluran falopian yang normal dan suami yang bilangan spermanya kurang tetapi sihat boleh menjalani rawatan ini

”Kadangkala ada yang mendapat kembar dan adalah menjadi matlamat doktor yang merawat mereka bagi memastikan mereka mengandung serta mendapat zuriat bukan mengandung dan berakhir dengan keguguran,” katanya.

Melalui kaedah ini 10 hingga 15 peratus berjaya mendapat zuriat.

GIFT pula satu kaedah mensenyawakan telur dengan air mani kemudian di letakkan kembali ke dalam saluran falopian.

ART ialah kaedah persenyawaan yang dilakukan di luar rahim kemudian di masukkan ke dalam rahim.

IVF kaedah yang popular di luar negara iaitu bayi tabung uji di mana telur dise-nyawakan dalam tabung uji. Apabila telah menjadi embrio diletakkan ke dalam rahim. Kaedah ini kadang-kadang kurang berjaya jika air mani tidak dapat menembusi telur seterusnya gagal menghasilkan zuriat.

ICSI suntikan air mani dalam telur kemudian dimasukkan ke dalam rahim.

Kejayaan kaedah ini banyak bergantung kepada usia pasangan, berapa lama tidak mendapat zuriat dan juga masalah pasangan.

Amalkan Suplemen

Selain melakukan rawatan pasangan juga boleh berikhtiar dengan mengamalkan suplemen yang mana ramai yang telah berjaya hamil dengan hanya mengamalkan suplemen dan kosnya pun tidak terlalu mahal berbanding melakukan rawatan di atas.

Suplemen Suami

Coq Trol , Vitamin E , Zinc , Omega Guard

  • melindungi sperma daripada rosak akibat radikal bebas

Memberi tenaga kepada sperma bagi meningkatkan Motiliti (pergerakkan sperma)

  • membantu meningkatkan jumlah air mani
  • meningkatkan bilangan / kuantiti dan kualiti sperma
  • membantu menghasilkan sperma yang sihat, matang berkualiti dari segi bilangan , saiz dan bentuk
  • meningkatkan kelestarian seksual
  • menyuburkan sel sel dan organ reproduksi lelaki
  • melancarkan peredaran darah
  • meningkatkan kesihatan kardiovaskular di samping memelihara tekanan darah dan memelihara kesihatan otak dan sendi
  • meningkatkan penghasilan hormon testosteron seterusnya meningkatkan Libido
  • melindungi kesihatan prostat
  • memelihara kesihatan jantung
Suplemen Isteri

Coq Trol, GLA Complek , ESP, B Complek , Alfala Complek

  • membantu menstabilkan hormon
  • memanjangkan tempoh subur
  • membantu menghasilkan mukus serviks yang berkualiti untuk proses pensenyawaan
  • meningkatkan tenaga dalam proses ovulasi
  • membantu menghasilkan telur (ovum) yang sihat, matang berkualiti
  • melindungi sel daripada rosak akibat radikal bebas
  • membantu mencegah kecacatan tiub neutral
  • menstabilkan kitar haid yang sangat penting untuk proses ovulasi
  • meningkatkan daya seksual
  • menguatkan rahim
  • membantu mengawal stress
  • membantu pembentukan sel darah merah

Tengok Testimoni Mereka yang Berjaya Hamil —> Di sini

BAGAIMANA NAK DAPATKAN SUPLEMEN DI ATAS?

Cara 1

Beli secara online di laman eSell  —>  ( klik sini ) . Set KESUBURAN LELAKI Shaklee akan dihantar terus oleh pihak Shaklee (M) selepas pembayaran diterima.

Cara 2

Hubungi saya di talian 0193624134 ( http://www.wasap.my/60193624134 ) untuk saya bantu anda buat pembelian, pendaftaran ahli untuk lebih penjimatan, dan pertanyaan lanjut. Jujurnya, saya lebih recommend cara no. 2 kerana lebih jimat bila daftar sebagai ahli Shaklee.

CARA 3

Jika anda berada berhampiran dengan stokis shaklee anda boleh gunakan id saya 887111 untuk membuat belian dan jika anda berada  di sekitar gombak dan sentul dan Kuala Lumpur anda boleh dapatkan produk ini secara COD ini kerana Kakma adalah Pengedar Sah Shaklee area Gombak , Batu Caves , kg padang Balang, Sentul serta kawasan sekitar Kuala Lumpur. untuk Pertanyaan, Tempahan dan Temujanji

Call/ Whatsapp : 019 3624134 / http://www.wasap.my/60193624134                                             

Email: kmshop143@gmail.com

FB: Mai Md saupi 

Jadual makan “SET KESUBURAN ” akan diberikan eksklusif buat customer Vitamin Cinta . 

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

Cara Jemput Hidayah Yang Perlu Kita Amalkan

Selalu dengar orang mengeluh dan beri alasan bila ditanya, bila nak berubah ke arah lebih baik? Ramai yang menjawap dan beri alasan belum dapat Hidayah.Hidayah perlu di tunggu ke? atau kita yang perlu cari?

Saya selalu cakap dengan diri sendiri “Maisarah Hidayah tidak akan datang sendiri, tak akan datang bergolek dan orang lain tak akan datang bawa hidayah, kalau bukan kerana kita cari sendiri dan pasti ALLAH akan bagi kita petunjuk dan hidayah”.

CARA JEMPUT HIDAYAH

1) Ubah Cara Hidup

Sebagai orang islam kita yang harus cari Hidayah apa
yang kita boleh buat untuk menjemput Hidayah ialah tukar cara hidup atau minat kita dan pilih dengan siapa kita perlu bergaul. Salah satunya kalau biasa dengar radio yang banyak hiburan bertukarlah ke radio yg boleh beri ilmu contohnya saya suka dengar IKIM, kalau sebelum ni suka tgk TV yang banyak hiburan, banyak gelak tukarlah ke channel TV AL HIJRAH atau Oasis,  kalau sebelum ini suka LIKE page yang banyak hiburan, cuba lah LIKE page yang boleh memberi kita ilmu agama, follow IG mereka yang mengajak kita mendekati ALLAH.
“Sesungguhnya Allah tidak akan merubah nasib suatu kaum sebelum ia mengubahnya sendiri”

2) Berdoa

Dalam hadits Qudsi yang shahih, Allah Ta’ala berfirman: “Wahai hamba-hamba-Ku, kalian semua tersesat kecuali orang yang Aku beri petunjuk, maka mintalah petunjuk kepada-Ku niscaya Aku akan berikan petunjuk kepada kalian”
Hadis di atas menjelaskan yang kita perlu mohon dan berdoa  kepada ALLAH supaya sentiasa diberikan Hidayah. Bila kita istiqamah InsyALLAH, ALLAH akan hadirkan petunjuk buat kita. (pesanan ini buat diri saya sendiri yang sentiasa alpa, saya bukan baik tapi saya sedang berusaha untuk menjadi lebih baik).

3) Mendekatkan diri Kepada ALLAH

Mendekatkan diri kepada ALLAH dengan sentiasa melakukan ibadat wajib dan juga ibadat sunat. Mesti jaga solat 5 waktu, jaga waktu solat jangan solat akhir waktu , kalau kita sendiri tidak menjaganya macam mana hidayah nak datang kan. Biasakan diri solat sunat seperti solat hajat dan taubat , bersihkan diri kira agar senang hidayah dan petunjuk akan datang. Belajar solat di masjid , paling tak pun solat subuh, magrib dan isyak.
4) Membaca Al quran

 

Selalulah baca al quran dan maknanya agar kita lebih faham apa yang isi kandungan Al-quran sesungguhnya Al quran itu rujukan kita untuk selamat di dunia dan akhirat. Ingat tak kisah bagaimana saidana Umar yang begitu garang sebelum islamnya tetapi mendapat hidayah daripada ALLAH setelah mendengar adiknya membaca al quran iaitu surah Taha, jadi untuk lembutkan hati kita atau hati mereka2 di sekeliling kita amalkan lah membaca surah Taha dan yakinlah ALLAH lah pemilik hati hati kita.
5) Melakukan amalan Sunnah
Sentiasa mengamalkan amalan sunnah yang sangat di tuntut dalam amalan harian kita, sesungguhnya Rasulullah meninggalkan 2 perkara kepada kita yang mana jika kita pegang 2 perkara ini kita akan selamat di dunia mahupun di akhirat iaitu al quran dan sunnah. Jika kita amalkan sunnah mana mungkin kita tidak akan mendapat petunjuk sesungguhnya ALLAH itu maha pemurah dan maha mengasihani.
Semoga perkongsian cara jemput hidayah ini bermanfaat buat anda yang membacanya dan untuk ingatan saya sendiri yang sentiasa alpa dan pelupa, semoga kita semua sentiasa mendapat petunjuk daripada ALLAH dan berada di dalam lindungan dan Rahmat ALLAH selalu.

Isteri Kecewa Bilangan Sperma Hanya 35 Dan Suami Disahkan Tidak Subur

Bilangan Sperma sikit ? Sperma tak matang ?  Ada ke cara nak naikkan bilangan sperma? Pernah tak dengar lelaki tak subur, atau suami yang ada masalah ketidaksuburan? Jarang kan kita dengar suami yang ada masalah ketidaksuburan. Tapi jangan risau ada cara nak naikkan bilangan sperma dan tingkatkan Motility.

Tanggapan Manusia

Selalukan kita dengar bila ada pasangan yang dah lama berkahwin tapi belum di kurniakan zuriat, mesti ada makcik makcik bawang yang mula bercakap, tu belum hamil mesti isteri ada masalah entah entah isteri mandul.

Sebagai seorang wanita kakma faham perasaan tu, mesti sedih sangat selalunya isterilah yang akan dipersalahkan dan ada masalah. Tapi kita lupa ada banyak kes yang berpunca dari suami, tapi ramai suami yang ego tak nak buat pemeriksaan.

Sejujurnya pemeriksaan kesuburan ni memang jarang sangat orang lelaki yang nak buat nak buat , tapi hari ni kakma nak kongsikan kisah orang terdekat dengan kakma yang mana suaminya sanggup berkorban egonya buat pemeriksaan kesuburan.

Pemeriksaan Kesuburan

Mereka buat ujian pada bulan Jun 2018 yang lepas dan hasil ujian tersebut sangat menyedihkan. Jumlah sperma yang ada hanya 35 dan suami disahkan tidak subur ini keranak merujuk pada WHO, 2010 – bilangam sperma normal bagi seorang lelaki adalah > 15 million per ML. Sangat sedih kan bila dapat keputusan begitu ini kerana bila bilangan sperma sikit potensi untuk hamil sangat rendah atau mungkin tiada kerana terlalu rendah.

Hasil ujian pertama

Keputusan untuk Motility juga sangat rendah iaitu hanya 30%.

Apa itu Motility?

Mengukur dan menentukan berapa peratus sperma yg boleh bergerak secara normal. Atau senang cerita nak tahu bagaimana sperma itu berenang, Parameters motility adalah salah satu parameter yg paling penting untuk menentukan samada sperma normal atau bermasalah. Motility sperma yg di anggap normal adalah apabila > 50%. 

Sedih sangat teringat kakma kisah Doktor handsome dan sado yang  berani kongsi kisah dia dengan tajuk “lelaki sado kuah basi” di IG beliau. Beliau berkongsi agar dapat buka mata masyarakat agar jangan sentiasa salahkan isteri bila masih tidak hamil dan para suami jangan takut dan buang lah ego untuk buat pemeriksaan dan pasti ada jalan untuk merawatnya. Kerana Allah itu tidak zalim, sedangkan Maryam boleh  hamil tanpa suami dengan izin Allah apa lagi kita yang ada suami isteri yg sah.

Hasil Ujian kedua

Selepas  3 bulan si suami buat lagi ujian kesuburan dan keputusannya sangat menakjubkan.

Nampak tak kenaikkan bilangan  sperma tu? dari hanya 35 naik ke 97000. Subhanallah.

Keputusan Motility juga meningkat dari 30% kepada 85%

Hati isteri mana tak gembira kan, suami pun mampu tersenyum bangga.

Apa mereka buat dan amalkan sehingga bilangan sperma dan motility boleh naik mendadak dalam masa 3 bulan?

Jom kakma kongsikan

Amalkan Suplemen

 

Mereka mengamalkan suplemen shaklee.

COQ Trol

Coq trol memang terbukti secara klinikal mampu meningkatkan pergerakkan dan kualiti sperma.

Gambarajah di bawah menunjuk hasil ujian yang telah dilakukan ke atas sekumpulan lelaki yang ada masalah kesuburan. dimana mereka di beri makan Coq trol dan lihatlah hasilnya dalam masa 6.5 bulan bilangan sperma meningkat kepada 81% dan motility  naik naik kepada 31%.

Zinc

Kajian menunjukkan kandungan zinc dalam testi. Jadi zinc sangat penting bagi meningkatkan fungsi, kualiti dan kuantiti sel sperma.

Pengambilan Zinc yang cukup dapat meningkatkan hormon testoteron dan menghasilan sperma yang kuat.

info lanjut zinc Di sini

Omega Guard

Kajian menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 dapat meningkatkan kesihatan kardiovaskular di samping memelihara tekanan darah dan memelihara kesihatan otak dan sendi.

Vitalea

Multivitamin yang membantu melengkapkan nutrisi badan bagi memastikan kesihatan secara keseluruhan.

Vitamin C

vitamin antioksida yang sangat penting bagi memastikan sperma tidak rosak akibat radikal bebas, lagi2 kalau lelaki itu merokok. Ia juga membantu meningkatkan imun badan bagi melawan penyakit.

B Complek

Vitamin yang membantu menukarkan makanan kepada tenaga, vitamin anti stress yang dan lengkap dengan semua vitamin B dan folid asid yang sangat penting untuk kesihatan badan.

Alhamdulillah berkat beliau konsisten semua suplemen ini keputusan pemeriksaan kesuburan beliau sangat positif yang mana bilangan sperma dan motility meningkat.

Jika anda ada ada masa seperti beliau boleh lah ikhtiar dengan amalkan suplemen di atas.

BAGAIMANA NAK DAPATKAN SUPLEMEN DI ATAS?

Cara 1

Beli secara online di laman eSell      ( klik sini. Set KESUBURAN LELAKI Shaklee akan dihantar terus oleh pihak Shaklee (M) selepas pembayaran diterima.

Cara 2

Hubungi saya di talian 0193624134 ( http://www.wasap.my/60193624134 ) untuk saya bantu anda buat pembelian, pendaftaran ahli untuk lebih penjimatan, dan pertanyaan lanjut. Jujurnya, saya lebih recommend cara no. 2 kerana lebih jimat bila daftar sebagai ahli Shaklee.

CARA 3

Jika anda berada berhampiran dengan stokis shaklee anda boleh gunakan id saya 887111 untuk membuat belian dan jika anda berada  di sekitar gombak dan sentul dan Kuala Lumpur anda boleh dapatkan produk ini secara COD ini kerana Kakma adalah Pengedar Sah Shaklee area Gombak , Batu Caves , kg padang Balang, Sentul serta kawasan sekitar Kuala Lumpur. untuk Pertanyaan, Tempahan dan Temujanji

Call/ Whatsapp : 019 3624134 / http://www.wasap.my/60193624134                                             

Email: kmshop143@gmail.com

FB: Mai Md saupi 

Jadual makan “SET KESUBURAN LELAKI” akan diberikan eksklusif buat customer Vitamin Cinta

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*