Suplemen Terbaik Untuk Menaikkan Antibodi Badan Anak

Saya ingin kongsikan perkongsian seorang ibu yang bernama Wan zainab mengenai Suplemen terbaik untuk menaikkan Antibodi badan anak yang lemah.


Assalamualaikum.

Saya Wan Zainab Bt Wan Muhammad. Ibu kepada 2 orang anak lelaki yang sedang membesar.

Saya ingin ceritakan kisah shaklee effect anak saya Muhammad Hud. Hud berusia 1 tahun 4 bulan sekarang dan sistem antibodi badan beliau agak lemah. Seawal usia 2 bulan Hud sudah demam. Bukan sahaja demam tapi diikuti dengan batuk juga selsema. Hud mudah terima jangkitan daripada orang lain.

Hud paling kerap demam berbanding anak pertama. Saya perasan bila demam, Hud akan selsema dan juga batuk. Batuk Hud pula berkahak dan menganggu tidur beliau. Kesian Hud bila batuk.

Umur Hud 7 bulan, saya mula berikan Hud Omega Guard, Nutriferon & Vitamin C. Alhamdulillah, nampak perubahan yang mana selsema dan batuk cepat pulih. Saya tidak risau bila keadaan ini berulang dan saya akan sediakan suplemen sahaja untuk Hud.

Kadangkala jika Hud batuk-batuk, saya juga bawanya jumpa doktor dan doktor akan check paru-paru beliau. Alhamdulillah paru-paru Hud sihat dan cuma batuk-batuk biasa sahaja. Saya risau juga. Maklumlah, masalah Pneumonia masa kini sangat berleluasa dalam kalangan bayi.

Baru-baru ini Hud selsema dan batuk. Seperti biasa saya cepat-cepat berikan Omega Guard, Vitamin C dan Nutriferon. Dalam masa 2 3 hari sudah nampak perubahannya.

Kesihatan Hud paling saya risau sebab badan beliau masih kecil dan dalam proses bina dan kuatkan antbodi untuk pertahanan penyakit. Jadi, tugas saya adalah berikan makanan yang terbaik untuk beliau.

Kini, ketiga-tiga suplemen ini adalah suplemen wajib untuk anak-anak saya. Hud sangat gemarkan ketiga-tiganya. Kalau makan vitamin C, memang tak cukup 1 biji. Sangat senang ajar dia makan suplemen.

Saranan saya buat ibu-ibu di luar sana, berilah anak-anak anda makanan tambahan supaya badan mereka terlindung daripada sebarang penyakit bawaan Virus. Makanan sekarang ini tak sama macam zaman nenek moyang kita dahulu.

Anak-anak kita perlukan suplemen untuk top up semula nutrisi yang hilang daripada makanan yang kita makan. Tambahan pula, kanak-kanak adalah insan yang suka memilih untuk makan.

Anak-anak kita adalah harta kita. Hargailah dan sayangilah mereka. 

Saya sangat setuju dengan perkongsian beliaun, ini kerana saya sendiri memang memberikan Vitamin tersebut untuk anak2 saya.

Hubungi saya di talian 0193624134 , untuk saya bantu anda buat pembelian, pendaftaran ahli untuk lebih penjimatan, dan pertanyaan lanjut. Jujurnya, saya lebih recommend anda menjadi ahli kerana lebih jimat bila daftar sebagai ahli Shaklee.

Jadual makan Set Immune Booster” akan diberikan eksklusif buat customer Vitamin Cinta

Tanda Tanda Penyakit Tangan, Kaki dan Mulut HFMD dan Cara Merawat HFMD

Tanda – tanda penyakit tangan , Kaki dan Mulut HFMD dan cara merawat HFMD. Sejak akhir-akhir ini banyak dilaporkan kes mengenai penyakit HFMD atau di kenali sebagai penyakit Tangan, Kaki dan mulut. Penularan penyakit HFMD ini sangat membimbangkan kerana penyakit HFMD ini senang berjangkit lebih lebih lagi di kalangan kanak- kanak.

INFO HMFD

Penyakit HFMD disebabkan oleh virus yang dikenali sebagai enterovirus meliputi Coxsackie Virus A16 (Cox A16) dan Enterovirus 71 (EV 71). Penularan penyakit/virus HFMD adalah melalui sentuhan langsung dengan cecair hidung, air liur, lepuh (blister) dan najis kanak-kanak yang dijangkiti serta sentuhan pada permukaan dan alatan permainan yang tercemar dengan virus HFMD.

Tanda – Tanda penyakit HFMD

tanda tanda penyakit HFMD

Tanda-tanda virus amat kecil – seperti ada kudis lepuh seperti dalam mulut, tangan dan kaki. Anak anda juga boleh:

  • Mengalami sakit tekak
  • Demam ringan
  • Kelihatan keletihan dan tak bermaya
  • Ruam merah pada tangan dan kaki

Lepuh akibat penyakit ini amat menyakitkan. Malah, bayi yang dijangkiti HFMD mungkin tak mahu menyusu atau makan kerana kudis dalam mulut mereka yang sangat menyakitkan.

Tanda Tanda HFMD

HFMD selalunya menyebabkan jangkitan ringan dan sembuh dengan sendiri. Namun begitu, segelintir jangkitan HFMD yang disebabkan oleh jangkitan EV71 boleh menyebabkan komplikasi seperti radang otak dan jantung.

Bagi memastikan keberkesanan langkah-langkah kawalan dan pencegahan  yang diambil, Kementerian Kesihatan Malaysia ingin mengingatkan orang ramai bahawa:

i) Langkah pencegahan terbaik adalah menjaga kebersihan diri dan persekitaran. Penularan jangkitan Virus ini sangat berkait rapat dengan amalan kebersihan diri dan persekitaran di mana ia mudah berlaku di tempat sesak serta mutu kebersihan yang rendah.

ii) Ibu bapa atau penjaga perlu membawa kanak-kanak dengan gejala HFMD mendapatkan rawatan dan tidak membawa kanak-kanak tersebut ke tempat awam termasuk sekolah dan pusat jagaan kanak-kanak.

iii) Pengurus pusat jagaan kanak-kanak perlu menjalankan aktiviti pembersihan premis dan saringan terhadap kanak-kanak di bawah jagaan mereka sepertimana yang disarankan dalam ‘Garis Panduan Pengendalian Kanak-Kanak di Taska dan Prasekolah’ serta ‘Pelan Tindakan Bersepadu Bagi Mencegah Dan Mengawal Penyakit Tangan, Kaki Dan Mulut’. Kesemua dokumen rujukan berkenaan boleh didapati melalui laman sesawang KKM di alamat URL:http://www.moh.gov.my.

Kompilasi yang Mungkin Terjadi 

Beberapa komplikasi yang boleh dihadapi oleh pesakit ini adalah

  • Dehidrasi: Ia selalu berlaku pada kanak-kanak kerana mereka akan menolak untuk minum ketika menghadapi penyakit ini. Ia disebabkan ulcer yang teruk di dalam mulut mereka
  • Meningoencephalitis: Jangkitan kuman pada otak dan selaputnya
  • Myocarditis: keradangan pada otot jantung
  • Mempunyai masalah penglihatan ataupun Buta. Ia disebabkan jangkitan kuman ini membentuk parut pada macula di bahagian retina mata. Tetapi ia sangat jarang berlaku

Oleh kerana itu, ibubapa perlulah melihat keadaan anak-anak mereka. Jika pesakit kurang sangat minum, asyik menangis, tidak bermaya dan apa-apa perkara yang merisaukan ibubapa, kanak-kanak perlulah dibawa segera berjumpa dengan doktor

Cara Merawat HFMD

Disebabkan penyakit kaki, tangan dan mulut ini merupakan penyakit yang disebabkan virus dan boleh baik dengan sendirinya, maka rawatan penyakit ini lebih kepada rawatan sokongan.

Bermaksud ia akan melibatkan rawatan yang akan membuatkan pesakit itu selesa ketika mana sedang menghidapi penyakit ini sehinggalah dia sembuh sepenuhnya.

Beberapa perkara yang perlu dibuat untuk menghadapi pesakit ini adalah:

  1. Perlu selalu memberi minum air. Ini kerana kita tahu terutamanya kanak-kanak akan kurang minum air ketika menghadapi penyakit ini. Ia boleh menyebabkan dehidrasi berlaku pada kanak-kanak. Maka, kanak-kanak perlu diingatkan untuk meminum air ataupun ibubapa sendiri yang perlu kerap memberi anak-anak mereka minum air.
  2. Ais krimVanila boleh mengurangkan sakit pada ulcer. Jika anak mempunyai ulcer yang teruk, pemberian aiskrim dapat mengurangkan sakit pada ulcer malah menggembirakan mereka. Disamping itu, pemberian air kosong boleh dilakukan ketika ini.
  3. Penggunaan ubat parcetamol boleh mengurangkan rasa sakit dan demam.
  4. Ibu bapa boleh menyapu krim bagi mengurangkan rasa tidak selesa pada badan kaki dan tangan anak anak.
  5. Ibu bapa boleh beri anak- anak makanan tambahan bagi menyokong sistem imun badan anak anak bagi melawan virus HFMD, antara suplemen yang di syorkan ialah Vitamin C , Nutriferon dan multivitamin bagi membantu meningkatka antibodi anak anak.
  6. Jika pesakit mempunyai simptom yang lebih teruk, ibubapa perlulah membawa anak mereka ke  Klinik ataupun hospital.
Suplemen untuk merawat HFMD

Saya ingin syorkan suplemen yang sangat membantu bagi mengatasi penyakit HFMD.

Nutriferon    –  Mengandungi 4 bahan aktif berasaskan tumbuhan yang telah  terbukti secara klinikal dan secara saintifik untuk menaikkan / BOOST ANTIBODY DAN SISTEM IMMUNITY badan manusia bagi melawan virus HFMD.

Krim Herbablend – Krim Herbal Blend Shaklee diperlukan untuk merawat kerengsaan / keradangan kulit akibat toksin yang dihasilkan oleh kuman ini. Kulit anak akan menjadi ruam dan melepuh. Krim Herbal Blend Shaklee mengandungi 4 herba yang terbukti secara turun temurun sangat berkesan untuk merawat ruam, luka, lepuh, ulcers dan eczema.

Mealshake – Merupakan multivitamin dalam bentuk serbuk yang senang di minum oleh anak anak di samping  rasa vanila yang sangat menyelerakan.  Anak anak yang di jangkiti HFMD selalunya kurang selera makan jadi Mealshake sangat membantu meningkatkan selera makan anak2.

Vitalea for children – Multivitamin yang lengkap sangat penting bagi membantu anak2 cepat pulih dan membantu melengkapkan nutrisi yang kurang akibat tiada selera makan semasa di jangkiti HFMD

Omega Guard – Membantu mengurangkan keradangan pada kulit dan sakit tekak , Omega Guard ini adalah minyak ikan terbaik yang mengandungi EPA dan DHA yang membantu meningkatkan sistem imun badan, ia juga mampu mempercepatkan kesembuhan lepuh di bahagian mulut.

Bagaimana nak dapatkan Vitamin Di atas?

Cara (1):  Beli set HFMD secara online di laman eSell (klik sini). Set Immune Booster Shaklee akan dihantar terus oleh pihak Shaklee (M) selepas pembayaran diterima.

Cara (2): Hubungi saya di talian 0193624134 , untuk saya bantu anda buat pembelian, pendaftaran ahli untuk lebih penjimatan, dan pertanyaan lanjut. Jujurnya, saya lebih recommend cara no. 2 kerana lebih jimat bila daftar sebagai ahli Shaklee.

Jadual makan Set Immune Booster” akan diberikan eksklusif buat customer Vitamin Cinta

 

BAGAIMANA SUPLEMEN CoQ10 MEMBANTU MENINGKATKAN KECERGASAN KITA

  1. Saya ingin kongsikan apa yang di kongsikan oleh Dr. Zubaidi di FB wall beliau mengenai bagaimana suplemen CoQ10 membantu meningkatkan kecergasan kita.

SUPLEMEN CoQ10 MEMBANTU MENINGKATKAN KECERGASAN KITA

Jika mengalami rasa lemah, mudah penat dan cepat mengantuk, mungkin kita kekurangan CoQ10 dalam tubuh kita. Bagaimana nutrient ini membantu pesakit jantung?

“Salam doctor. Saya mudah mengalami keletihan dan mudah mengantuk. Rasa macam tiada bertenaga. Saya sudah buat pemeriksaan doctor, dan doctor mengesahkan tekanan darah saya normal, saya tidak mengalami diabetis dan tahap kolestrol juga normal. Pemeriksaan ECG juga normal. Cuma degupan jantung saya agak perlahan walaupun doctor kata ia normal. Nadi saya antara 60-70 beat/minit. Doktor mencadangkan agar saya mengambil suplemen CoQ10. Cuma dia tidak menerangkan bagaimana saya dapat manfaat dari pengambilan CoQ10. Mohon pencerahan. Terima kasih”

Coenzyme Q10 (juga disebut sebagai CoQ10 atau Q10 saja) adalah suplemen yang baik untuk mereka yang mengalami rasa lemah, mudah penat dan cepat mengantuk.

CoQ10 adalah nutrient yang mengandungi banyak unsur antioksida yang melawan radikal bebas yang merosakkan system kardiovaskular. Ia juga amat diperlukan dalam “mitochondria” (pusat penghasilan tenaga) yang berada dalam sel. Jadi CoQ10 sangat perlu sebagai antioksida dan juga nutrient yang penting dalam penghasilan tenaga. Kedua-dua fungsi CoQ10 ini akan meningkatkan meningkatkan fungsi jantung dan meningkatkan kesihatan jantung.

Bagaimana nak dapatkan CoQ10 ini?

Shaklee ada menghasilkan produk terbaru yang di manakan CoQ Trol Plus yang mana di dalam CoQ Trol ni ada 100mg CoQ10 yang sangat diperlukan oleh badan kita.

  1. Baca lanjut mengenai CoQ Trol Plus
Bagaimana nak dapatkan CoQ TRol?

Cara pertama
Boleh terus beli di website shaklee klik icon di bawah membeli terus dengan Shaklee. Anda boleh buat bayaran secara debit card atau kad kredit , jangan risau ia adalah web rasmi shaklee yang di jamin selamat. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara Kedua

Anda terus hubungi kakma untuk mendapatkan konsultasi tentang vitamin mana yang paling sesuai untuk anda dan anda akan mendapat tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian melalui kakma. Sekiranya anda berada di sekitar sentul , taman dato senu, kg padang balang, gombak setia, batu caves , setapak, sri rampai , wangsa maju atau sekitar Kuala Lumpur anda boleh dapatkan vitamin secara COD atau yang berjauhan kakma mengunakan perkhidmatan poslaju untuk pos kepada anda.

untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp : 019 3624134
Email : Kmshop143@gmail.com
FB : Mai Md saupi ni

 

PENGEDAR VIVIX SHAKLEE SENTUL

Pengedar Vivix Shaklee sentul. anda nak dapatkan Vivix shaklee? Berada area sentul kuala lumpur?

Dapatkan vivix shaklee daripada saya. Saya merupakan pengedar Vivix shaklee sentul hubungi saya Maisarah 0193624134

  • pengedar vivix shaklee sentul

Saya sudah 6 tahun menjadi pengedar Vivix Shaklee Sentul. Anda boleh dapatkan vivix shaklee secara COD dengan saya. Saya sentiasa ada Ready stok.

Saya akan hantar terus ke tempat anda.Saya akan consult anda cara betul untuk amalkan vivix shaklee mengikut keperluan dan masalah anda.

Jika anda berada luar Kuala Lumpur saya boleh juga hantar mengunakan perkhidmatan Poslaju.

Jika anda ingin dapatkan vivix shaklee murah anda boleh terus mendaftar dengan saya. Dengan menjadi ahli anda terus layak membeli semua produk shaklee dengan harga tak perlu lagi survey harga dan lagi seronok anda akan layak dapat bonus walau hanya untuk makan sendiri.

Agen Vivix Shaklee Sentul ,

Stokis Vivix Shaklee Sentul,
Vivix Shaklee COD Sentul,
Stokis Shaklee Sentul,
Agen Shaklee Sentul,
Ejen Shaklee Sentul,

Hubungi saya pengedar vivix shaklee sentul di talian 0193624134.

 

KEPENTINGAN CoQ10 UNTUK TUBUH BADAN KITA

Apa itu CoQ10? Apa kepentingan CoQ10  untuk badan kita? CoQ10 atau nama lainnya Coenzyme Q10 sangat penting sebagai penjana tenaga dalam tubuh kita. Anggota badan kita yang terdapat CoQ10 tinggi ialah jantung , paru-paru , otak, buah pinggang dan lain lain.

Jantung paling banyak mengandungi CoQ10

Berapa banyak CoQ10 yang badan kita perlukan?

Kajian menunjukkan badan kita memerlukan 100mg CoQ10 setiap hari bagi memenuhi keperluan badan sihat. CoQ10 memang di hasilkan secara semulajadi oleh badan kita namun penghasilannya merosok selari dengan usia dan gaya hidup juga menjejaskan penghasilannya. Semasa Usia kita 20 tahun ,tubuh sudah mulai sukar untuk hasilkan Co 10.

CoQ10 ni sangat penting, kalau kita tak cukup setiap hari kita akan letih lesu badan pun cepat jatuh sakit lagi2 jantung sangat perlukan COQ10 ni.. Lagi2 kita terdedah dengan pencemaran, radikal bebas & ubat-ubatan, lagi la banyak hilang CoQ10 dlm badan kita.

Kepentingan CoQ10 dalam kehidupan kita

Tenaga yang berkekalan – Kandungan CoQ  10 yang lebih tinggi menghasilkan lebih banyak tenaga di dalam sel dan membekalkan tenaga dengan lebih cekap. Dengan ini kita boleh menjalani rutin hadian dengan bertenaga, cergas dan berkeyakinan , Kepentingan CoQ10

  • meningkatkan kekuatan otot
  • mempercepatkan pemulihan luka2.

Peredaran Darah yang Sihat – CoQ10 memang banyak terdapat di organ yang menggunakan tenaga yang banyak seperti jantung. Peredaran darah kita yang sihat menunjukkan jantung kita kuat dan sihat. Untuk mengekalkan jantung yang sihat kita memerlukan CoQ10 bagi membantu

  • Menguatkan otot- otot jantung
  • Menyokong fungsi jantung yang sihat
  • Meningkatkan paras tenaga utk mereka yang ambil statin

Sistem reproduksi yang sihat – bertindak sebagai antioksida yang kuat untuk melawan tindakbalas oksidatif , CoQ10 juga juga menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum, Pengambilan CoQ10 membantu :

  • Meningkatkan jumlah sperma yang sihat
  • meningkatkan pergerakan sperma
  • meningkatkan kualiti Ovum
KES STUDY – Kajian di lakukan ke atas segolongan lelaki yang ada masalah kesuburan

Kulit yang sihat – CoQ10 juga terdapat di permukaan luar kulit yang melindungi kulit kita dari sinaran UV yang berbahaya. Ia juga membekalkan tenaga untuk sel sel yang rosak memperbaiki diri mereka sendiri jadi kulit kita akan kekal berseri dan kelihatan lebih muda. Pengambilan CoQ10 membantu;

  • Menganjalkan kulit dan mengurangkan kedutan
  • Meningkatkan tekstur kulit.

Meningkatkan Fungsi Kongnitif – Bertindak sebagai antioksida yang melindungi saraf, CoQ 10 membantu mengurangkan pembentukan plak amiloid di dalam otak iaitu salah satu punca utama penyakit Alzheimer CoQ10 bantu kekalkan kesihatan sel sel otak dan tingkatkan memori , tumpuan serta minda. Kepentingan CoQ10

  • Menjana fungsi otak yang sihat
  • Meningkatkan fokus dan fungsi-fungsi sel otak

Bagaimana nak dapatkan CoQ10

Dah bacakan kepentingan CoQ10 ni untuk tubuh kita. so Macam mana nak dapatkan 100mg CoQ10 setiap? Untuk dapatkan jumlah CoQ10 yang cukup setiap hari, untuk keperluan badan kita perlu makan.

🐄 3 KG daging merah

🥄 100 sudu minyak kanola

🥦 28 CAWAN brokoli rebus atau

🥜 1 BOTOL peanut butter

sanggup kita makan ni setiap hari? tak sanggup dan tak mampu? kan senang kita ambil sebiji CoQ TRol setiap hari. Sebiji CoQ TRol bekalkan 100mg CoQ10

CoQ TRol
Bagaimana nak dapatkan CoQ TRol?

Cara pertama
Boleh terus beli di website shaklee klik icon di bawah membeli terus dengan Shaklee. Anda boleh buat bayaran secara debit card atau kad kredit , jangan risau ia adalah web rasmi shaklee yang di jamin selamat. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara Kedua

Anda terus hubungi kakma untuk mendapatkan konsultasi tentang vitamin mana yang paling sesuai untuk anda dan anda akan mendapat tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian melalui kakma. Sekiranya anda berada di sekitar sentul , taman dato senu, kg padang balang, gombak setia, batu caves , setapak, sri rampai , wangsa maju atau sekitar Kuala Lumpur anda boleh dapatkan vitamin secara COD atau yang berjauhan kakma mengunakan perkhidmatan poslaju untuk pos kepada anda.

untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp : 019 3624134
Email : Kmshop143@gmail.com
FB : Mai Md saupi ni

Pengedar Vivix Shaklee Kuala Lumpur, Agen Vivix Shaklee Sentul, Stokis Vivix Shaklee Setapak, Shaklee COD KL

Pengedar Shaklee,
Stokis Shaklee,
Agen Shaklee,
Ejen Shaklee,
Kedai Shaklee,
Shaklee COD,
Pengedar Shaklee Kuala Lumpur,
Stokis Shaklee Kuala Lumpur,
Agen Shaklee Kuala Lumpur,
Ejen Shaklee Kuala Lumpur,
Kedai Shaklee Kuala Lumpur,
Shaklee COD Kuala Lumpur,
Pengedar Vivix Shaklee Kuala Lumpur,
Agen Vivix Shaklee Kuala Lumpur,
Stokis Vivix Shaklee Kuala Lumpur,
Pengedar Vivix Shaklee,
Agen Vivix Shaklee,
Stokis Vivix Shaklee,
Ejen Vivix Shaklee,
Pengedar Shaklee Sentul,
Agen Shaklee Sentul,
Stokis Shaklee Sentul ,
Pengedar Vivix Shaklee Sentul,
Agen Vivix Shaklee Sentul ,
Stokis Vivix Shaklee Sentul,
Vivix Shaklee COD Sentul,
Pengedar Shaklee Sentul,
Stokis Shaklee Sentul,
Agen Shaklee Sentul,
Ejen Shaklee Sentul,
Kedai Shaklee,
Shaklee COD Sentul,
Farmasi Yang Menjual Produk Shaklee,
Shaklee Gombak,
Shaklee Setiawangsa,
Shaklee Sri Rampai,
Shaklee Sentul,
Beli Vivix Shaklee,
Vivix Shakle COD KL

CARA HILANGKAN JERAGAT DENGAN BERKESAN DAN SELAMAT

Macam mana cara hilangkan jeragat? Ada ke cara nak hilangkan jeragat dengan berkesan dan selamat?

 

Ramai yang ada masalah jeragat. Penting kita ambil tahu apa punca terjadinya jeragat. Bila tahu punca senang kita nak atasi masalah jeragat ni dan hilangkan jeragat dengan berkesan.

TONTON VIDEO INI UNTUK PENERANGAN RINGKAS

Apa Punca Jeragat

1. Terdedah dengan sinar UV. Sinar Uv A dan B boleh merosakkan sel kulit kita dari luar dan dalam. Muka kita memang terdedah dengan sinar UV so muka kita sangat berisiko.

2. Hormon tak Stabil. Hormon yang tak stabil menjadi punca terjadinya jeragat, terutamanya mereka yang ambil pil perancang.

3. Penyalahgunaan produk kosmetik yang ada bahan kimia.Banyak produl dipasaran mengandungi bahan kimia yang berbahaya yang boleh merosakkan sel kulit, lagi2 produk yang bagi jaminan kesan cepat. Ramai yang pakai awal2 kulit cantik tapi bila stop kulit jadi tompok2 hitam dan jeragat.

Cara nak Hilangkan Jeragat

Jeragat ni tak boleh rawat dari luar je, tepek produk luar saja. yang luar ni just nak tutup bukan rawat.

Kita tengok punca tadi banyak yang jadi sebab sel kulit rosak jadi kita kena rawat sel kulit yang rosak tu dari dalam, macam mana rawat dari dalam dan nak hilangkan jeragat ni?

Ambil Suplemen
SET JERAGAT TERBUKTI BERKESAN

1. Gla complek bantu stabilkan hormon, GLa ni 3 kali ganda lebih baik dari EPO. Dalam GLA ni ada vitamin  E yang bantu menghalang penyerapan logam berat dan boleh menghalang terjadinya Jeragat. Vitamin E juga akan rawat sel rosak tu dan pudarkan tompok hitam.

2. Vitamin C bantu pembentukan colagen yang sangat diperlukan kulit untuk nampak cantik dan memutihkan kulit.

Vitamin C shaklee sangat istimewa kerana ianya si cipta sustein realease yang man di bebaskan 100mg setiap jam mengikut keperluan badan so takde lah membazir vitamin C yang kita ambil ni.

3. CoQ Trol mengandungi 100mg CoQ 10 yang sangat diperlukan oleh kulit untuk melindungi kulit dari sinar UV, ia juga membantu memberi tenaga kepada sel kulit agat lebih sihat dan cantik.

Banyak produk kosmetik yang bagus ada Coq10 yang berfungsi sebagai UV protection.

4.  VIVIX- seperti yang kita tahu jeragat terjadj disebabkan kerosokkan sel kulit jadi fumgsi Vivix ini nembantu merawat sel yang rosak ini kerana Vivix ini tinggi antioksida. Ia Juga membantu melindungi sel dari rosak akibat radikal bebas.

Testimoni dari Mereka yang Berjaya Hilangkan Jeragat
TESTIMONI VIVIX
cara hilangkan jeragat dengan berkesan
TESTIMONI VITAMIN C dan GLA
cara hilangkan jeragat dengan berkesan
TESTIMONI HILANG JERAGAT DENGAN VITA C dan GLA
cara hilangkan jeragat dengan berkesan
TESTIMONI GLA dan VITAMIN C

Testimoni set kulit bermasalah

Bagaimana nak dapatkan Set Tekanan Darah Tinggi

Cara pertama
Boleh terus beli di website shaklee klik icon di bawah membeli terus dengan Shaklee. Anda boleh buat bayaran secara debit card atau kad kredit , jangan risau ia adalah web rasmi shaklee yang di jamin selamat. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara Kedua

Anda terus hubungi kakma untuk mendapatkan konsultasi tentang vitamin mana yang paling sesuai untuk anda dan anda akan mendapat tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian melalui kakma. Sekiranya anda berada di sekitar sentul , taman dato senu, kg padang balang, gombak setia, batu caves , setapak, sri rampai , wangsa maju atau sekitar Kuala Lumpur anda boleh dapatkan vitamin secara COD atau yang berjauhan kakma mengunakan perkhidmatan poslaju untuk pos kepada anda.

untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp : 019 3624134
Email : Kmshop143@gmail.com
FB : Mai Md saupi ni

CARA KAWAL TEKANAN DARAH TINGGI DENGAN MUDAH

cara kawal tekanan darah tinggi

Bagaimana nak kawal tekanan darah tinggi agar tidak terjadinya risiko serangan jantung.  Apa itu tekanan darah tinggi? Tekanan darah tinggi terjadi apabila berlakunya tekanan darah ke atas dinding arteri secara berlebihan.

Salah satu sebab terjadi tekanan darah tinggi ialah apabila salur darah menjadi sempit akibat tekanan oleh kolestrol yang menghimpit dinding salur darah.

Tonton Video ini untuk penerangan ringkas.

Bacaan Tekanan Darah

Bacaan Tekanan Darah

Bacaan tekanan darah normal ialah pada paras 120/80 mm Hg atau lebih rendah dan bacaan 140/90 mm Hg digunakan sebagai indikator untuk tekanan darah tinggi, tidak mengira usia seseorang itu. Angka depan adalah tekanan sistolik iaitu tekanan apabila jantung mengalirkan darah ke seluruh tubuh anda.Angka belakang ialah tekanan diastolik iaitu tekanan ketika dalam keadaan rehat.

Tekanan darah tinggi ini tidak ada simptom atau tanda tanda sebab tu ia dipanggil “killer silent”. Jadi kita perlu sentiasa buat pemeriksaan untuk langkah berjaga jaga untuk elakkan risiko yang bakal terjadi, ini kerana ramai yang tidak sedar mereka ada tekanan darah tinggi sedar2 je tiba2 dapat serangan jantung.

Cara Kawal Tekanan Darah Tinggi

1. Perlu kawal pengambilan garam ini kerana jika garam berlebihan ia akan meningkatkan tekanan darah.

2. Kawal berat badan jika terlebih perlu kurangkan berat badan.

3. Bersenam 3-4 kali seminggu

4. Kawal pemakanan terutamnya makanan yg tinggi lemak bagi mengelakkan tingging kolestrol jahat dalam salur darah.

5.  Kawal stress jalani kehidupan yang seimbang, gembira selalu. Keadaan stress yang tidak terkawal akan memberi risiko tinggi kerana akan meningkatkan tekanan darah.

6.  Amalkan makanan yang seimbang dan bernutrisi tinggi seperti pengambilan suplemen untuk memenuhi keperluan badan.

makanan terbaik untuk kawal tekanan darah tinggi

Cadangan Suplemen

1.  Ostematrik – Lengkap dengan Kalsium, magnesium, Vitamin D, zink dan boron. Magnesium sangat berperanan bagi mengawal dan menstabilkan degupan jantung. Kalsium pula sangat penting untuk kuatjan otot jantung untuk bekerja dengan lebih baik.

2. B complek – Lengkap dengan semua vitamin B dan folid asid sangat membantu mengawal stress secara semulajadi.

3. Omega Guard – minyak ikan yang kaya dengan omega 3 yang sangat berkesan menurunkan paras kolestrol jahat dan melancarkan peredaran darah.

4. CoQ Trol Plus – dilengkapi dengan 100mg COQ10, Resveratrol & tocopheral yg boleh membantu kesihatan jantung. Berfungsi menukatkan lemak dan gula menjadi tenaga utk jantung.

5. Vivix – kaya dengan polifenol yang tinggi antioksida bagi membaiki dan melindungi sel dari rosak akibat tekanan darah tinggi dan radikal bebas.

Jika anda amalkan langkah langkah di atas dan amalkan suplemen in sya Allah tekanan darah anda dapat dikawal dan jauh dari risiko sakit jantung.

vitamin untuk tekanan darah tinggi

­Bagaimana nak dapatkan Set Tekanan Darah Tinggi

Cara pertama
Boleh terus beli di website shaklee klik icon di bawah membeli terus dengan Shaklee. Anda boleh buat bayaran secara debit card atau kad kredit , jangan risau ia adalah web rasmi shaklee yang di jamin selamat. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara Kedua

Anda terus hubungi kakma untuk mendapatkan konsultasi tentang vitamin mana yang paling sesuai untuk anda dan anda akan mendapat tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian melalui kakma. Sekiranya anda berada di sekitar sentul , taman dato senu, kg padang balang, bomgak , gombak setia, batu caves , setapak, sri rampai , wangsa maju atau sekitar Kuala Lumpur anda boleh dapatkan vitamin secara COD atau yang berjauhan kakma mengunakan perkhidmatan poslaju untuk pos kepada anda.

untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp : 019 3624134
Email : Kmshop143@gmail.com
FB : Mai Md saupi

APA ITU PENYAKIT TIBI DAN CARA MERAWAT PENYAKIT TIBI YANG BERKESAN

Banyak kes penyakit Tibi yang kita dengar sejak akhir2 ini. Kakma nak kongsikan apa itu penyakit tibi dan cara merawat penyakit tibi. Sebelum kakma kongsikan cara merawat penyakit tibi anda juga perlu tahu tanda tanda penyakit tibi agar dapat di kesan awal dan dapat di rawat awal.

Apakah itu penyakit Tibi

Tibi merupakan sejenis penyakit berjangkit yang merbahaya yang mana boleh membawa maut sekiranya tidak mendapat rawatan cepat dan sempurna. Penyakit Tibi ini disebabkan oleh sejenis kuman Tibi iaitu Tubercle Bacilli yang mana biasanya menjangkiti paru paru, Namun begitu kuman Tibi ini boleh menyerang bahagian lain tubuh badan seperti tulang, kelenjar, selaput otak, buah pinggang dan kulit.

tanda tanda penyakit tibi

Tanda Tanda Penyakit Tibi

  • Batuk berterusan lebih dari 2 minggu
  • Kahak yang mengandungi darah
  • Demam dan berpeluh pada sebelah petang dan malam.
  • Sakit dada apabila batuk atau semasa menarik nafas panjang
  • Mudah letih
  • Susat berat badan dan hilang selera makan

Cara Jangkitan penyakit Tibi

cara jangkitan penyakit tibi

Kuman Tibi tersebar melalui udara yang mana pesakit Tibi akan mengeluarkan Kuman Tibi ke udara apabila batuk dan bersin. Mereka yang berada di sekitar yang menyedut udara tercemar ini akan terdedah kepada jangkitan kuman Tibi.

Cara Mengesan Penyakit Tibi

cara mengesan penyakit tibi

Sekiranya anda mempunyai tanda tanda penyakit Tibi seperti di atas anda haruslah melakuka pemeriksaan kahak atau menjalani pemeriksaan X-ray di klinik kesihatan atau hospital terdekat.

Cara Rawatan Penyakit Tibi

Tibi boleh di rawat dengan rawatan DOTS ( Directly Observed Treatment – Shortcourse ) iaitu Pengawasan Rawatan jangka Pendek Secara Terus. Rawatan ini merupakan strategi yang di sarankan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) untuk merawat penyakit Tibi.

Rawatan biasanya mengambil masa sekurangnya 6 bulan, walaupun pesakit berasa sihat dalam temph berkenaan rawatan tetap wajib diteruskan. Pada 2 bulan pertama rawatan harian akan diberikan yang mana mengandungi sebanyak 4 jenis ubat yang perlu dimakan yang disaksikan oleh pengamal perubatan terlatih.

Tips Umum

  • Sekiranya anda pesakit Tibi yang sedang menjalani rawatan anda hendaklah mendapatkan rawatan berterusan serta mematuhinya dengan sempurna sehinggalah semua rawatan selesai.
  • Rehat dengan secukupnya.
  • Makan makanan seimbang  bagi memastikan sistem imun badan kuat agar badan anda dapat menentang kuman Tibi sepanjang masa.
  • Jangan merokok ini kerana ia akan memburukkan keadaan.
  • Banyakkan bersenam ,buka pintu dan tingkap pada waktu siang untuk peredaran udara yang sempurna bagi mencegah kuman tibi merebak.
  • Biarkan cahaya matahari memasuki rumah anda dengan banyak kerana ia berupaya membunuh kuman tibi yang terapung- apung di udara dan berselindung di sudut rumah.

Vitamin Untuk Penyakit Tibi

Di samping membuat rawatan anda juga boleh amalkan vitamin bagi membantu menguatkan antibodi dan sistem imun badan bagi melawan kuman Tibi.

vitamin untuk penyakit tibi

VIVIX

  • Kandungan Polifenol dalam vivix yang tinggi antioksida mampu melindungi sel daripada rosak akibat kuman Tibi
  • Polifenol mampu meningkatkan tenaga sel bagi memperbaiki dan menyembuhkan sel yang rosak akibat kuman Tibi
  • Membantu meningkatkan sistem imun badan bagi melawan kuman Tibi

NUTRIFERON

  • Meransang penghasilan interferon semulajadi di dalam tubuh bagi membantu meningkatkan imuniti tubuh.
  • Ia mampu mengurangkan / mengelakkan simptom alergi.

OMEGA GUARD

  • Omega 3 yang terdapat di dalam omega Guard mampu mengurangkan inflamasi dan keradangan
  • Membersihkan saluran pernafasan.
  • Mencairkan Kahak dan melegakan batuk

GARLIC COMPLEX

  • Ia bertindak sebagai antibodi semulajadi
  • Garlic Complex dapat meningkatkan imun tubuh yang dapat mengurangkan infeksi paru-paru.
Bagaimana nak dapatkan Vitamin Penyakit Tibi

Cara pertama
Boleh terus beli di website shaklee klik icon di bawah membeli terus dengan Shaklee. Anda boleh buat bayaran secara debit card atau kad kredit , jangan risau ia adalah web rasmi shaklee yang di jamin selamat. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Cara kedua
Anda terus hubungi kakma untuk mendapatkan konsultasi tentang vitamin mana yang paling sesuai untuk anda dan anda akan mendapat tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian melalui kakma.

Sekiranya anda berada di sekitar sentul , taman dato senu, kg padang balang, bomgak , gombak setia, batu caves , setapak, sri rampai , wangsa maju atau sekitar Kuala Lumpur anda boleh dapatkan vitamin secara COD atau yang berjauhan kakma mengunakan perkhidmatan poslaju untuk pos kepada anda.

untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp : 019 3624134
Email : Kmshop143@gmail.com
FB : Mai Md saupi

 

 

PENGEDAR SHAKLEE SENTUL KUALA LUMPUR

Mencari produk shaklee dan pengedar shaklee sentul kuala lumpur dan gombak selangor?Dapatkan dari kakma call or whatsapp 0193624134 ini kerana kakma merupakan pengedar shaklee sentul kuala lumpur dan gombak selangor.

pengedar shaklee sentul

Jika anda dapatkan produk shaklee dari Kakma…Kakma akan guide anda cara makan yang betul mengikut keperluan anda.Konsultansi berterusan secara percuma bila2 masa saja anda perlukan dan sentiasa ada ready Stok.

stokis shaklee sentul

Kakma sendiri merupakan pengguna shaklee sejak 2011 sehingga sekarang dan amalkan semua produk shaklee,bukan hanya diri sendiri malah semua ahli keluarga kakma sudah amalkan shaklee.
Follow kisah kakma

kakma dan gastrik

kakma dan HB LOW

Kakma Bersalin anak ke 3

Kakma dan percutian ke Jepun

Jika anda ingin menjadi ahli shaklee dan ingin jadikan shaklee sebagai bisness kakma boleh bantu anda ini kerana kakma merupakan bisness mentor yang serius sejak 2012 dan sekarang sudah berada di rank key coordinator iaitu 2 tangga teratas sebelum tangga tertinggi dalam shaklee.

Potensi bonus shaklee
POTENSI BONUS SHAKLEE SEBULAN MENGIKUT RANK

Kakma merupakan founder kepada OMS group yang mana telah melahirkan lebih 30 org leader yang berjaya dapat bonus 4 angka sebulan. Anda mungkin salah seorang leader kakma. Dalam bisness shaklee tak perlu modal beribu hanya perlu daftar ahli dan perlukan usaha, kesungguhan dan semangat tidak putus asa. Jika anda follow semua guide in sya Allah anda juga akan berjaya.

Sejak kakma mula serius dalam shaklee kakma telah dapatkan semua 3C yang shaklee sediakan buah SID iaitu Cash , Car , dan Convention.
CASH merupakan bonus yang diterima setiap bulan hasil dari jualan.
CAR bonus yang shaklee bagi selepas kita penuhi syarat.yang bestnya shaklee tak bagi kereta sebiji tapi shaklee bagi dalam bentuk Duit yang mana ia adalah unlimited byk kita usaha byk lah nilai bonus kereta yang kita dapat selalunya paling sikit bonus kereta ialah rm550 dan paling byk pernah sid dapat ialah 5 angka utk bonus kereta sahaja.
CONVENTION ialah percutian 5 bintang yang shaklee sediakan utk SID yang layak ada 3 jenis iaitu Luar negara, Dalam negara dan Umrah ziarah.
Alhamdulillah sejak kakma serius buat bisness kakma dah berjaya ;
2014 – trip ke Amerika syarikat
2015 – Umrah ziarah Dubai dan Abu dhabi
2016 -Trip Langkawi
2017 – Trip Ke Jepun

 

Bagi anda yang suka travel memang sesuai bisness shaklee ni dan dapatkan trip shaklee yang sangat mewah terutamanya makanan.

Jika anda tidak berminat untuk buat bisness jangan risau anda juga boleh join ahli shaklee untuk makan sendiri yang mana anda boleh beli produk shaklee dengan harga yang lebih murah iaitu harga ahli dan dapatkan kelebihan yang shaklee offer berbeza setiap bulan kepada ahli shaklee (SID).
Jika anda jadi ahli anda dapat jimat 15%- 20% harga produk dari harga biasa.Jangan risau jika anda mendaftar di bawah kakma..kakma akan guide anda dan bantu anda terutamanya dari segi stok tak kisah anda berada sekitar sentul or seluruh malaysia kakma akan pos kepada anda.

Mencari pengedar shaklee sentul kuala Lumpur dan gombak selangor? Hubungi kakma sekarang.
untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp : 019 3624134
Email : Kmshop143@gmail.com
FB : Mai Md saupi