CARA ATASI GASTRIK KETIKA PUASA DENGAN BERKESAN

Cara atasi gastrik ketika puasa? yer kakma ingin kongsikan pengalaman kakma sendiri yang menderita gastrik selama lebih 16 tahun dan cara atasi gastrik yang dihadapi ketika berpuasa. Bagi anda yang pernah diserang gastrik mesti tahu macam mana seksanya kan.
 
Syukur sangat kesihatan kakma sejak 5 tahun ni banyak beza berbanding sebelum ini. Kakma di sahkan ada gastrik kronik sejak berumur 14thn. 
Masa bulan puasa memang seksa sangat. Kakma masa ni bergantung dengan ubat gastrik air yg warna putih tu memang buat stok dalam peti sejuk..
1 lg ubat putih yg kunyah tu dan 1 lagi ubat boscapan rasanya.
Dulu masa sahur kakma akan mkn ubat ini tu untuk elak sakit pada siangnya dan lepas berbuka kakma makan lagi untuk elak sakit selepas berbuka ini kerana perut terkejut bila berbuka makan lebih sikit maklum lah perut kosong.
 
Mcm tu lah kakma setiap bulan puasa dan selalunya mesti ada je pergi melawat klinik kerana tak tahan sangat sakit terpaksa lah cucuk ubat bontot.
Masa tu fikir sampai bila lah kakma nk bergantung dengan ubat, masa bujang ok lah bila sakit perut boleh tidur selimut bagai merengkok mcm udang kena goreng.
Tapi bila dah kawin dah ada anak mmg tak boleh nak layan sakit macam zaman bujang, nak menyusukan anak, mana nak urus anak-anak jadi terpaksa tahan sakit tu sambil buat tugas seorang emak. Lagi2 kalau kena serang gastrik time mengandung, Allah saja yang tahu betapa seksanya.
 

Gastrik sembuh secara tanpa sedar

Syukur Allah temukan kakma dengan vitamin semulajadi. Pada permulaannya kakma ambil vitamin shaklee untuk tenaga dan bantu proses menyusu, tapi bonusnya gastrik kakma terkawal, mula-mula rasa macam dah lama tak kena serang gastrik ini kerana selalunya seminggu mesti ada sekali kena serang gastrik. Bila kakma baca fungsi vitamin yang kakma makan tu dan baca pengalaman org lain, rupanya vitamin ni sesuai untuk mereka yang ada masalah gastrik. Sejak tu kakma cuba elak ubat, tengok dulu macam mana serasi tak dan akhirnya sekarang kakma bebas ubat gastrik.syukur sangat tak perlu bergantung pada ubat gastrik lagi.
Ini lah set Gastrik yang kakma ambil.

Energizing Soy Protein –ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut serta membuang angin di dalam badan.

Ostematrix adalah suplemen kalsium dengan magnesium dan vitamin D. Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid yang telah memasuki asofagus dan menyebabkan pedih ulu hati. Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Tambah pulak ubat kapur gastrik yang hospital bagi tu mengandungi kalisum jadi lebih baik kita ambil Ostematrix Shaklee yang lebih semulajadi dan selamat kan.

Jika anda ada masalah gastrik macam kakma cuba lah ikhtiar dengan set gastrik shaklee ni kerana kakma sendiri dah mencubanya dan sangat berkesan.
Jika anda ingin dapatkan hubungi kakma , klik sini utk whatsapp http://kakmashaklee.wasap.my/ 
 
SHAKLEE Independent Distributor
Maisarah (ID 887111)
No Tel: 019-3624134
Email: kmshop143@gmail.com
COD area: kg padang balang, sentul , bandar baru sentul ,dato senu , jalan gombak , setapak ,gombak setia.

One Reply to “CARA ATASI GASTRIK KETIKA PUASA DENGAN BERKESAN”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *